„Už loni jsme upravili pravidla tak, aby si zapojení mohli nahrávat cesty nejen do práce, ale i třeba do přírody, na nákup nebo se psem. Zkrátka veškeré aktivní cestování,“ vysvětluje Kociánová.
Loňské výzvy se zúčastnilo přes 16 300 cyklistů, předloni jich bylo 13 000. Zapojili se i běžci, chodci, bruslaři, skateboardisti, longboardisti a vozíčkáři.
Čtyři úředníci zlínského magistrátu se zapojili do celonárodní akce zaměřené na podporu cyklistiky. Místo autem tak do práce jezdí na kole. Radní Josef Novák ze Zlínské volby si takový způsob cestování nemůže vynachválit.
Také v Plzni je možné v těchto dnech potkávat bankéře, manažery, policisty, zdravotní sestry nebo učitele na kolech. Zaměstnanci padesáti firem nebo organizací se zapojili do celorepublikové kampaně s názvem Do práce na kole. Celkem tak 263 lidí z Plzně vyměnilo na měsíc blůzy a obleky za cyklistický dres a kufříky i kabelky za batoh na zádech.
Navzdory náročnému podhorskému terénu přibývá v Liberci v posledních letech cyklistů. I těch, kteří jezdí na kole do práce. Kampaň a soutěž nazvaná Do práce na kole pomáhá tomu, aby bylo v ulicích města ještě více cyklistů a mnohem méně aut. V Liberci v úterý začal už její třetí ročník.
Dnes odstartoval třetí ročník soutěže Do práce na kole. Po celý květen chtějí jejím prostřednictvím pořadatelé ze sdružení Auto*Mat připomínat, že cyklistika je přínosem pro zdraví i pro životní prostředí. Zapojit se mohou lidé v 11 českých a moravských městech. K Praze, Pardubicím, Brnu a Liberci se letos připojila například Plzeň, Olomouc nebo Ostrava.
Cyklisté v Brně nemají moc možností, kam bezpečně vyjet na kole. Zatímco například Ostrava dává v tříletém období na podporu cyklodopravy přes půl miliardy korun, v Brně je to sotva 28 milionů. Navíc město stále preferuje cyklostezky převážně v okrajových částech určené hlavně pro rekreační vyjížďky.
Doprava na hlavních tazích v Olomouci kolabuje. Řidičům za volanty tečou nervy a nervozita prudce stoupá. Soutěžící, kteří se přihlásili do kampaně Do práce na kole, jsou ale v klidu. Ví totiž, že se nemusí spoléhat jen na své automobily. Do zaměstnání se totiž dá dojet i na bicyklu.
Zatímco holandská města jsou plná bicyklů, v těch českých potkáte jízdní kolo zřídka. Zásadně změnit to chce projekt s názvem Do práce na kole, který se už potřetí koná v několika městech po celém Česku. Letos poprvé se do této kampaně zapojí i Plzeň.
Dopravu na kole volí v současné době stále větší množství lidí. Potvrzují to i výsledky kampaně "Do práce na kole", kterou pořádá sdružení Auto-Mat. 2536 účastníků z celkem 400 firem a institucí ujelo celkem na kole do práce více než 533 tisíc kilometrů. Dokázali by tak třináctkrát objet zeměkouli.
V Praze, Brně, Liberci a Pardubicích dnes startuje další ročník kampaně Do práce na kole. Minimálně dvoučlenné týmy budou celý měsíc jezdit do svého zaměstnání bez aut. Motivací jsou hodnotné ceny, které vyhrají nejúspěšnější cyklisté.
Akci "Do práce na kole" si vzalo za svou skoro 200 firem. Kampaň iniciativy Auto*Mat dnes končí a bude se bilancovat. Zaměstnanci sbírali do konce května tzv. zelené kilometry tím, že na cestu do práce neosedlali svá dvoustopá plechová přibližovadla, ale pouze jednostopá bez motoru.