Soutěž Do práce na kole se snaží upozornit na výhody městské cyklistiky

Dnes odstartoval třetí ročník soutěže Do práce na kole. Po celý květen chtějí jejím prostřednictvím pořadatelé ze sdružení Auto*Mat připomínat, že cyklistika je přínosem pro zdraví i pro životní prostředí. Zapojit se mohou lidé v 11 českých a moravských městech. K Praze, Pardubicím, Brnu a Liberci se letos připojila například Plzeň, Olomouc nebo Ostrava.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

cyklisté

cyklisté | Foto: Jan Rosenauer

„Aby se mohl člověk zúčastnit kampaně Do práce na kole, stačí, aby se ještě do této neděle 5. května podíval na web www.dopracenakole.net a zaregistroval tam sebe a svůj soutěžní tým o dvou až pěti lidech, což by měli být vaši kolegové z práce,“ přibližuje Vít Masare ze sdružení Auto*Mat.

Přehrát

00:00 / 00:00

Vít Masare ze sdružení Auto*Mat představil letošní ročník soutěže Do práce na kole

Členové soutěžního týmu pak mají za úkol na webové stránce zaznamenávat, kdy jedou do práce a z práce na kole. Na základě pravidelnosti svých cest mohou být soutěžící zařazeni do slosování o ceny.

„Je tam nastaven relativně jednoduchý práh dvou třetin, tedy 66 procent cest, nad který už všechny týmy budou zařazeny do slosování,“ dodává Masare s tím, že v některých městech mohou soutěžící přispět i do kategorie cykloabsurdita, která si klade za cíl zdokumentovat nejbizarnější dopravní řešení pro cyklisty.

Do soutěže se zatím zaregistrovalo asi tři a půl tisíce zájemců. „Všechna města hlásí nárůst účastníků. Třeba v takovém Brně už dnes mají dvakrát více účastníků než v minulém roce a předstihli dokonce cyklomekku Pardubice. Je vidět, že městská cyklistika je trend, který se rozšiřuje čím dál tím víc,“ pochvaluje si Masare.

Společností, které podporují své zaměstnance v tom, aby se mohli do práce dopravovat na kole, přibývá. Minulý rok, kdy se soutěž konala jen ve čtyřech městech, se do ní zapojilo na 500 firem a institucí.

„Rozvoj cyklistické infrastruktury a cyklistické dopravy je vlastně pouhou otázkou času, protože ve všech městech v zemích okolo České republiky je v podstatě cyklistická doprava čím dál tím výraznější součástí života v ulicích,“ uzavírá Masare.

Martin Křížek, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme