„Obvinění měli podle našich závěrů při zadávání veřejných zakázek nastavit podmínky tak, aby docházelo ke zvýhodňování předem vybraných dodavatelů a aby odpovídaly úzkému okruhu firem,“ uvedl Ibehej.
Část vládních poslanců byla původně proti, teď to vypadá na obrat. Úprava má fungovat jako protikorupční opatření kvůli zvýšení limitu malých zakázek o polovinu.
Nová obvinění se týkají dopravní zakázky v Kostelci na Hané, společně s nimi jsou stíháni další tři lidé z původní kauzy Autostráda, potvrdilo v pátek na webu Vrchní státní zastupitelství Olomouc.
Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra zaplatila za vlastní propagaci desítky milionů korun firmám spojeným s prezidentem svazu lyžařů Davidem Trávníčkem.
Limit pro zakázky zadávané napřímo se zřejmě zvýší o polovinu. Má to ulehčit obcím od byrokracie a reagovat na inflaci. Mimo kontrolu veřejnosti se ale nově dostanou tendry za skoro 23 miliard korun.
„Cílem trestné činnosti bylo opatřit prospěch preferovaným dodavatelům veřejných zakázek na ukládání radioaktivních odpadů," popsala činnost obviněných mluvčí policie.
Vedle bývalého pardubického primátora Martina Charváta přibylo mezi obviněnými šest firem. Celkem tak detektivové z NCOZ sdělili obvinění už 19 lidí a 8 společností.
Sám exkancléř Vratislav Mynář na dotazy nereagoval. Jednatel firmy Pracom, která se na opravám spolupodílela, pouze v SMS uvedl, že se nyní s touto reklamací seznamují.
Policie viní Martina Charváta a bývalou náměstkyni pardubického primátora Helenu Dvořáčkovou (dříve ANO, nyní SPD) z toho, že chtěli ovlivnit, kdo získá zakázku na výstavbu parkovacího domu.
Z Rozvojového fondu Pardubic radní odvolali Michala Drenka (dříve ANO) a Pavla Nevečeřala. Helena Dvořáčková (dříve ANO, teď SPD) končí v dozorčí radě Rozvojového fondu Pardubice,
Žalobci navrhli vazbu kvůli obavě z útěku, Knobloch však může složit kauci milion korun. Zda Knoblochův obhájce Vlastimil Němec podá proti vazbě stížnost, nechtěl komentovat.
Ministerstvu se nelíbilo, že dva traktory a nakladač dodávaly dceřinky Agrofertu v době, kdy byl Andrej Babiš (ANO) premiérem. Prý tak došlo k porušení zákona o střetu zájmů. Kraje s tím nesouhlasí.
Úřad připravuje novou metodiku trestů. Nově by mohly firmy dostat až dvojnásobné pokuty až do 30 procent obratu z dotčeného zboží. Zároveň jim hrozí, že jim úřad zakáže soutěžit o veřejné zakázky.
Pro byl při rozhodování o přiklepnutí zakázky mimo jiné i primátor Bohuslav Svoboda (ODS), spolu s ním pro Total Service zvedlo ruku dalších šest radních.
Podle mluvčí Vinci Ivety Štočkové souvisí podezření z podvodu s předloženými referencemi od vítězné firmy Subterra. Na ty si konsorcia, která v tendru neuspěla, stěžovala už ve svých námitkách.
Hlavním obviněným je bývalý manažer agentury Aleš Pangrác. Čelí obžalobě ze zjednání výhody při zadání veřejné zakázky, porušení povinnosti při správě cizího majetku nebo přijetí úplatku.
„Ministerstvo pro místní rozvoj rozhodlo, že naše námitky jsou nedůvodné a potvrdilo krácení ve výši 440 698,14 koruny,“ uvedla minulý týden pro iROZHLAS.cz mluvčí kraje Mirka Chlebounová.
Jak upozorňují serverem iROZHLAS.cz oslovení odborníci, trest cílil jen na Metrostav, a. s., a jeho dceřinou firmu Metrostav Infrastructure. Ostatní společnosti z koncernu mohou zakázky získávat dál.
Pachatelé podle kriminalistů zajistili v zadávacím řízení výhodu třem vysokým školám, a opatřili jim tak neoprávněný prospěch ve výši 38,6 milionu korun.
Že vše nakonec skončilo milostí, muselo být pro všechny, kdo na případu roky pracovali, demotivující. „To považuji za větší škodu než vynaložené náklady,“ řekl Jan Dupák z Transparency International.
Svaz všechny zakázky zadal tak, že kdo chtěl tendr získat, musel dodat najednou všechny požadované lodě různých značek. Jednotlivé lodě dodavatelé nabízet nemohli.
Do tendru se vždy přihlásila jen dceřiná společnost svazu, která lodě nejprve sama nakoupila a pak je svazu přeprodala. Jedním ze subdodavatelů byla firma generálního sekretáře svazu Josefa Johánka.
Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) se dostala na stůl další armádní zakázka. Dvě firmy se ohradily proti tomu, jak ministerstvo obrany nakupuje lehká útočná vozidla pro 43. výsadkový pluk.
Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík už dříve připustil, že dojde v celém projektu zcela jistě ke zpoždění. Jak velké bude a jaké budou jeho náklady, si ale netroufl odhadovat.