Ekonomické informace 22. 6. 2005

Další nebankovní registr neplatících dlužníků. Český telecom už zřejmě nebude národním operátorem telekomunikačních sítí. Poradenská firma Accenture v Praze otevřela novou část svého centra sdílených služeb. Podrobnosti níže.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jednání | Foto: www.zce.cz

Notoričtí neplatiči budou mít opět o něco těžší život. Italská skupina CRIF koupila český bankovní registr a podle svého mediálního zástupce Pavla Kočiše dnes na našem trhu rozjede další nebankovni registr, který bude shromažďovat informace o těch, kteří nesplácejí úvěry nejen u bank, ale třeba i u leasingových společnosti.

Přehrát

00:00 / 00:00

P. Kočiš: Neplatiči

Český telecom už zřejmě nebude národním operátorem telekomunikačních sítí. Na svém dnešním zasedání by o tom měla rozhodnout vláda. Jak Radiožurnálu řekla mluvčí ministerstva informatiky Klára Volná jde v postatě jen o formální krok, který navazuje na přijetí nového zákona o elektronických komunikacích.

Přehrát

00:00 / 00:00

K. Volná: Národní operátor

Jmenování českého telecomu národním operátorem by bylo podle Volné nejen v rozporu ze zákonem, ale i s pravidly Evropské unie, protože popírá princip liberalizace.

Poradenská firma Accenture v Praze otevřela novou část svého centra sdílených služeb. Společnost, která na český trh vstoupila před 14 lety, roste mnohem rychleji, než se očekávalo a dnes už zaměstnává více než 1 300 lidí. Podle Radomila Nováka, generálního ředitele agentury CzechInvest, je investice této firmy jednou z nejvýznamnějších referencí České republiky v zahraničí.

Přehrát

00:00 / 00:00

R. Novák: Accenture

Ropa se na světových trzích stále drží v blízkosti 60tidolarové hranice a ceny pohonných hmot proto po celé Evropě stoupají. To děsí zejména majitele aut v Německu, kde je motorismus národním koníčkem. Problém s vysokou cenou pohonných hmot mají alei sami výrobci. Podle předsedy německého Svazu automobilového průmyslu Bernda Gottschalka nežene ceny nahoru pouze drahá ropa, ale také ekologická daň, která za poslední roky vytáhla z peněženek německých motoristů bezmála 50Miliard eur. Podrobnosti má náš berlínský zpravodaj David Štáhlavský.

Rekordní cena benzínu a motorové nafty děsí motoristy v celé Evropě. V Německu o to více, že národním koníčkem číslo 1 je tam právě motorismus. Problém s vysokou cenou pohonných hmot mají ovšem i sami výrobci, jak potvrzuje Bernd Gottschalk, předseda Svazu automobilového průmyslu.

Na ceně benzínu v Německu se podepisuje nejen vysoká cena ropy na světových trzích, ale také například ekologická daň, kterou prosadili Zelení. Ekologická daň za poslední roky vytáhla z peněženek německých motoristů bezmála 50 miliard euro.

Na současně ceně benzínu a motorové nafty se ale podílejí podle Bernda Gottschalka také spekulace. Hrozba mezinárodního terorismu, stávky na ropných plošinách a aktuálně začínající dovolená. Také proto německý automobilový průmysl už šest vydělává jen díky exportu. Cestou z krize je snížení spotřeby. Moderní motory od 90. let přinesly už úsporu 23 milionů litrů ročně, to je čtvrtinu původní spotřeby a do budoucna by to mělo být dvakrát tolik; díky výrobě motorů se spotřebou kolem 3 litrů na 100 kilometrů.

Milan Kopp, Naďa Bělovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme