Prodej aut v EU se v listopadu propadl o více než 10 procent

Prodej osobních aut v Evropské unii se v listopadu propadl o více než deset procent pod 927 tisíc vozů. Od začátku roku klesl téměř o osm procent. Ve srovnání s listopadem v roce 2011 se propadl o 10,3 procenta.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Montáž vozu v automobilce v Lipsku

Montáž vozu v automobilce v Lipsku | Foto: Klára Stejskalová

Nové registrace v listopadu přibyly ve Velké Británii. Naopak v Německu, Francii, Itálii a Španělsku prodeje klesají. Propad prodejů aut v EU trvá už 14 měsíců v řadě.

Faktory, které dále potápí poptávku po nových vozech v Evropě, jsou podle analytika společnosti Cyrrus Jiřího Šimary stále stejné: důsledky dluhové krize, rostoucí nezaměstnanost hlavně mezi mladými lidmi, snižující se disponibilní příjmy obyvatel a celkové obavy z budoucího vývoje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Prodej osobních aut v Evropě komentoval ve Světě o osmé Jiří Šimara, analytik společnosti Cyrrus

Výjimkou je Velká Británie, kde nové registrace stále rostou, meziročně to bylo o 11 procent. Za letošní rok se tam celkem prodaly takřka dva miliony nových vozů a z Británie se stal druhý největší trh po Německu.

„Tam bych viděl důvod ten, že Británie je přece jenom trochu izolovanější od dění na kontinentální Evropě oproti těm dalším významným zemím, jako je třeba Francie, a takové to jádro dluhové krize - Itálie, Španělsko," zmínil Šimera.

Naopak jednoznačně nejhůř na tom letos je Itálie, následovaná Španělskem a Francií. „Německo stále ještě odolává, za letošek si připsalo nějaké dvě procenta meziročního poklesu, což není zas tak hrozný výsledek,“ poznamenal analytik.

Škoda od ledna do konce listopadu zvýšila prodeje na 873 000 aut, což je meziročně zvýšení o 6,9 procenta. Podle něj se tak potvrzuje fakt, že automobilky, které nemají odbytiště v Asii a jsou závislé pouze na prodejích v Evropě, mají vážné problémy.

„To se týká například Peugeotu nebo Fiatu. A právě takové společnosti, které se už dříve zaměřily na prodeje na rostoucích trzích, jako je Indie, Čína, popřípadě v Rusku či Spojených státech, těm se daří i za této situace výrazně prosperovat,“ uzavřel Jiří Šimera.

Vladimír Kroc, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme