V Česku se budou stavět další hypermarkety

Jejich výstavba se uskuteční během nadcházejících čtyř let. Nově se bude tento způsob prodeje rozvíjet v Olomouci, Plzni nebo Opavě. Celkem má být postaveno dvacet nových hypermarketů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

hypermarket | Foto: Jan Rosenauer

Nejvíc obchodů je v Moravskoslezském a Ústeckém kraji, nejhůř jsou na tom obyvatelé Vysočiny a Středočeského kraje. Z toho lze také usuzovat, kde se budou nové hypermarkety stavět.

"Dnes je to víc a víc o to, jaký celkový nákupní mix to obchodní centrum nabízí," naznačuje budoucí podobu hypermarketů analytik společnosti Incoma Tomáš Drtina.

Půjde o zavedené značky a budou toho nabízet víc než dnes. "To znamená vedle hypermarketu i tam bude nějaká obchodní pasáž, možnost najíst se, kavárna atd.. Stále více dochází k propojení dalších segmentů trhu například se zábavou," poznamenává Drtina

Významnou roli sehraje také kupní síla. V hypermarketech nejčastěji nakupují mladší a úspěšnější lidé. V oblibě nákupních center jsme už předstihly Holanďany, Italy nebo Švédy. Z bývalého východního bloku pak jednoznačně vedeme.

Milan Kopp, Dušan Valenta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme