V Česku se budou stavět další hypermarkety
Jejich výstavba se uskuteční během nadcházejících čtyř let. Nově se bude tento způsob prodeje rozvíjet v Olomouci, Plzni nebo Opavě. Celkem má být postaveno dvacet nových hypermarketů.
Nejvíc obchodů je v Moravskoslezském a Ústeckém kraji, nejhůř jsou na tom obyvatelé Vysočiny a Středočeského kraje. Z toho lze také usuzovat, kde se budou nové hypermarkety stavět.
"Dnes je to víc a víc o to, jaký celkový nákupní mix to obchodní centrum nabízí," naznačuje budoucí podobu hypermarketů analytik společnosti Incoma Tomáš Drtina.
Půjde o zavedené značky a budou toho nabízet víc než dnes. "To znamená vedle hypermarketu i tam bude nějaká obchodní pasáž, možnost najíst se, kavárna atd.. Stále více dochází k propojení dalších segmentů trhu například se zábavou," poznamenává Drtina
Významnou roli sehraje také kupní síla. V hypermarketech nejčastěji nakupují mladší a úspěšnější lidé. V oblibě nákupních center jsme už předstihly Holanďany, Italy nebo Švédy. Z bývalého východního bloku pak jednoznačně vedeme.