obchod

|Tereza Chlubná |Zprávy z domova

Nečekejme na Evropskou unii, jednejme s Brity o brexitu sami, nabádá Chovanec

O brexitu, tedy vystoupení Velké Británie z Evropské unie, by měla Česká republika podle ministra vnitra Milana Chovance z ČSSD jednat samostatně a nečekat na to, co udělá Brusel. Řekl to v neděli v České televizi. Podle něj by se napříkad Češi pracující a žijící na ostrovech měli co nejdříve dozvědět, jaký dopad na ně brexit bude mít.

|Dominika Píhová |Zprávy z domova

Leták s černochem pobouřil zákazníky Lidlu. Žijeme v 21. století, vzkázal jim řetězec

Jediný leták vyvolal na sociálních sítích nečekanou diskusi a vlnu kritiky. Některým zákazníkům řetězce Lidl se nelíbí, že se v reklamním letáku objevil černošský model. Někteří tvrdí, že od letáku v Česku čekají typické české modely, jiní dodávají, že podobná reklama odradí zákazníky-vlastence. Lidlu se ale také desítky uživatelů zastaly. V pozitivních příspěvcích obchodnímu řetězci děkují a chválí ho za způsob, jakým na kritické ohlasy reaguje.

|Tereza Kadrnožková |Ekonomika

Výzkum: Čechy v obchodech zaujmou vyzdobené regály i výhodné ceny

Českého zákazníka při nákupu nejvíc zaujme netradiční obal zboží nebo cedulka se slevou. Dva roky trvající výzkum prováděli odborníci z Mendelovy univerzity v Brně a chování nakupujících zkoumali pomocí přístroje sledujícího pohyby očí. Díky tomu zjistili, kam se zákazníci při nakupování dívají a jakým způsobem si zboží vybírají.