Kvůli odložené rekonstrukci mostu ve Vimperku čelí vedení města kritice
Přes Zlatý most v Pasovské ulici ve Vimperku v současné době nemohou projet vozidla těžší než 3,5 tuny. K tomu, aby přes něj autobus mohl vozit děti do školy, bude nutné posílit mostní konstrukci. S logickou úvahou ale vedení města narazilo. Zakázku totiž odložilo ze závěru loňského roku na letošní jaro.
„Potřebujeme, aby přes most mohl projíždět autobus, který vozí děti z Lipky. Do školy jím jezdí více než 10 dětí, které by jinak musely jezdit vlakem,“ vysvětluje starosta Vimperka Bohumil Petrášek a pokračuje:
„Vlak přijíždí do Vimperka krátce po půl sedmé, a děti by se tak více než hodinu potulovaly ve městě. Musely by také absolvovat poměrně dlouhou cestu z vlakového nádraží ke škole. Z toho důvodu jsme dojednali s ČSAD novou autobusovou linku z Lipky do Vimperka.“
Podnikatel Zdeněk Kutil ale tvrdí, že město pochybilo, když prodloužilo termín zakázky. Původně měla být hotová ještě loni. Město podle něj poškodilo firmy, které vyhodnotily, že se rekonstrukce mostu nedá stihnout, a do výběru na zhotovitele se nepřihlásily.
„Nerealizovalo se to proto, že zakázka měla být dokončena začátkem listopadu až v prosinci, protože společnost, která v nabídce zvítězila, nás požádala o posunutí termínu výstavby. V době, kdy dostali informaci o tom, že zvítězili, totiž objednávali speciální traverzy, které v té době nebyly u nás na trhu, museli by je dovézt z ciziny a došlo by k prodlevě přibližně 14 dnů,“ zdůvodňuje Petrášek.
Město podle něj nemohlo předpovídat, že bude teplá zima, a kdyby to vědělo, tak by prý trvalo na dokončení zakázky v loňském roce. „Nechtěli jsme mít most rozestavěný a prakticky neprůjezdný. I svařování železa je totiž možné jen do určité teploty.“
Podnikatel Zdeněk Kutil tvrzení, že nebylo možné sehnat potřebný materiál, odmítl. Cena za rekonstrukci mostu se mu navíc zdá vysoká. Město má za ni zaplatit zhruba 700 tisíc korun. Zastupitelé Vimperka požadují, aby smlouvy na zhotovení díla prověřil kontrolní výbor.
Zvětšit mapu