Krizová Linka bezpečí musela kvůli nedostatku peněz omezit provoz

Linka bezpečí není v bezpečí, varují provozovatelé krizového telefonického spojení pro děti v nouzi. Ubývá jí totiž peněz, a tak se můžou školení operátoři věnovat jen čtyřem klientům najednou. Až do loňska jich přitom bylo sedm.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Týrání dětí (ilustrační foto) | Foto: Khalil Baalbaki

Dívky a chlapci, kteří najdou odvahu vyhledat odbornou pomoc, musí kvůli omezení linky déle čekat a někteří z nich, jak upozorňují experti, pak můžou ztratit naději úplně.

„Doteď jsme pracovali zhruba s číslem 650 až 700 kontaktů denně, což je zhruba třicetiprocentní dovolatelnost, a finanční trable nás teď přinutily od roku 2014 snížit počty konzultantů na směnách. Výsledek je takový, že po těch šesti týdnech vidíme, že to klesá na zhruba čtvrtinovou odvolatelnost,“ řekl vy vysílání Radiožurnálu ředitel Sdružení Linka důvěry Richard Schinko.

Přehrát

00:00 / 00:00

O problémech s financováním krizové linky mluvil na Radiožurnálu ředitel Sdružení Linka důvěry Richard Schinko

Podle něj roční náklady činí kolem 20 milionů korun. Zhruba 31 procent činily dotace od státu, zbytek si musí linka obstarat sama. Kolem 60 procent částky pochází od firemních nadací a firemních dárců, šest procent z Evropské unie. Drobní dárci přispějí do rozpočtu třemi procenty, tedy asi 600 tisíc korun.

Právě od dárců by linka ráda získala podporu k obnovení provozu a do budoucna i víc na činnost. Její unikátní postavení mezi neziskovými organizacemi a dvacetileté úspěšné fungování v oblasti pomoci dětem je přitom podle Schinka paradoxně jednou z příčin současných problémů.

„Velmi často se nám stává, že se bavíme s potenciálními firemnímu partnery, kteří nás poplácají po rameni a uzavřou to tím, že když jsme to dávali 19 let bez nich, tak to určitě dáme i nadále bez nich, protože jsme šikovní a stát nás nenechá padnout. Oni pak raději podpoří něco, co by bez jejich podpory nevzniklo,“ podotkl ředitel.

Linka začala fungovat v roce 1994 a od té doby vyřídila skoro 20 milionů hovorů. Je bezplatná, anonymní a v provozu je nonstop. V Evropě slouží jako vzor pro podobné dětské krizové linky.

Veronika Sedláčková, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme