Adidas zastavil prodej triček pro brazilské MS ve fotbale. Prý byla sexistická

Německá společnost Adidas čelí kritice kvůli nejnovějším tričkům, která vyrobila pro fotbalové mistrovství světa v Brazílii. Jsou prý sexistická a znevažují celou zemi. Trička jsou pouze reklamním doplňkem určeným pro volný prodej. Odbyt na trhu ale příliš velký nebude.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jedno z triček k brazilskému MS ve fotbale, které Adidas stahuje z pultů | Foto: Repro: Český rozhlas

Společnost Adidas, která je oficiálním partnerem letošního mistrovství ve fotbale, musela kvůli stížnostem prodej triček zastavit.

Obrázkové motivy nemohly v žádném případě uznat brazilské úřady, zejména Brazilská agentura pro cestovní ruch.

Například CNN zveřejnila fotky dvou triček - žlutého a zeleného. Na prvním je barevná kresba dívky v bikinách a hned nad ní věta: Chceš si zaskórovat? Na druhém je nápis: Miluji Brazílii.

Je tam i obrázek srdce, ten ale podle kritiků svými tvary připomíná úplně něco jiného než tvar srdce. Společnost Adidas se ale brání. S prodejci a distributory o tričkách prý jednala a vycházela z toho, co zákazníci chtěli.

V místních ani žádných jiných obchodech už tak tyto trička nelze koupit, jak uvádějí agentury. Turistické úřady, které spolupracují s komerčními prodejci, je odmítají na své pulty vystavit. Adidas si ale pro trika původně vybral jiný trh - Spojené státy. V plánu měl pro Ameriku vyrobit pouze limitovanou sérii.

V minulosti už musely své výrobky stáhnout z prodeje i jiné firmy. Například Nike, největší výrobce sportovního oblečení na světě. Firma prodávala trička s dlouho zavedeným nápisem „Boston Massacre“ - tedy Bostonský masakr.

Trička byla pro fanoušky baseballového klubu New York Yankees. Slovním obratem firma popisovala baseballové série z roku 1978 mezi New York Yankees a rivaly Boston Red Sox.

Yankees tehdy vyhráli nad Bostonem čtyři zápasy. Ale po loňském pumovém atentátu v cíli maratonu v Bostonu se vedení Nike rozhodlo, že prodej triček se slovem „masakr“ zastaví.

Simona Bartošová, Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme