Adidas zastavil prodej triček pro brazilské MS ve fotbale. Prý byla sexistická
Německá společnost Adidas čelí kritice kvůli nejnovějším tričkům, která vyrobila pro fotbalové mistrovství světa v Brazílii. Jsou prý sexistická a znevažují celou zemi. Trička jsou pouze reklamním doplňkem určeným pro volný prodej. Odbyt na trhu ale příliš velký nebude.
Společnost Adidas, která je oficiálním partnerem letošního mistrovství ve fotbale, musela kvůli stížnostem prodej triček zastavit.
Obrázkové motivy nemohly v žádném případě uznat brazilské úřady, zejména Brazilská agentura pro cestovní ruch.
Například CNN zveřejnila fotky dvou triček - žlutého a zeleného. Na prvním je barevná kresba dívky v bikinách a hned nad ní věta: Chceš si zaskórovat? Na druhém je nápis: Miluji Brazílii.
Je tam i obrázek srdce, ten ale podle kritiků svými tvary připomíná úplně něco jiného než tvar srdce. Společnost Adidas se ale brání. S prodejci a distributory o tričkách prý jednala a vycházela z toho, co zákazníci chtěli.
V místních ani žádných jiných obchodech už tak tyto trička nelze koupit, jak uvádějí agentury. Turistické úřady, které spolupracují s komerčními prodejci, je odmítají na své pulty vystavit. Adidas si ale pro trika původně vybral jiný trh - Spojené státy. V plánu měl pro Ameriku vyrobit pouze limitovanou sérii.
V minulosti už musely své výrobky stáhnout z prodeje i jiné firmy. Například Nike, největší výrobce sportovního oblečení na světě. Firma prodávala trička s dlouho zavedeným nápisem „Boston Massacre“ - tedy Bostonský masakr.
Trička byla pro fanoušky baseballového klubu New York Yankees. Slovním obratem firma popisovala baseballové série z roku 1978 mezi New York Yankees a rivaly Boston Red Sox.
Yankees tehdy vyhráli nad Bostonem čtyři zápasy. Ale po loňském pumovém atentátu v cíli maratonu v Bostonu se vedení Nike rozhodlo, že prodej triček se slovem „masakr“ zastaví.