Další část Pražského okruhu od D1 k Běchovicím se začne stavět nejdřív v roce 2018

Po celém Pražském okruhu kolem dokola se řidiči hned tak nesvezou. Jeho zatím poslední část mezi dálnicí D1 a Slivencem se otevřela v roce 2010. Stále zbývá dokončit ještě čtyři části. Termín ale může zkomplikovat zdlouhavý odkup pozemků i nejasnosti v územním plánu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba pražského dálničního okruhu

Stavba pražského dálničního okruhu | Foto: Tomáš Adamec

„Územní rozhodnutí by mohlo být pravomocné zhruba ve druhé polovině příštího roku. Pak bychom začali vykupovat pozemky a zároveň zpracovávat dokumentaci pro stavební povolení,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.

Na vnějším okruhu chybí ještě dostavět úseky z Ruzyně do Suchdola, ze Suchdola do Březivěnsi a dále do Satalic.

Stavba Pražského okruhu
Satalice-Běchovice: dokončeno 1993
Běchovice-D1: začátek stavby 2018
D1-Vestec: dokončeno 2010
Vestec-Lahovice: dokončeno 2010
Lahovice-Slivenec: dokončeno 2010
Slivenec-Třebonice: dokončeno 1983
Třebonice-Řepy: dokončeno 2000
Řepy-Ruzyně: dokončeno 2001
Ruzyně-Suchdol: ?
Suchdol-Březiněves: ?
Březiněves-Satalice: ?

Úsek mezi Březiněvsí a Satalicemi se přitom dokončí jako poslední. „Má návaznost na stavby přes Suchdol, u kterých je podmínkou schválená studie vlivu stavby na životní prostředí,“ dodává mluvčí.

Až potom bude schválená trasa vedení části okruhu mezi Březiněvsí a Satalicemi.

Praha má okruhy dva - vnitřní, jehož součástí je třeba tunel Blanka, a vnější. Právě ten má těžkou dopravu odvádět z centra města. Původně podle plánu ze 60. let, měly být kolem Prahy dokonce okruhy tři. Od toho se ale upustilo zkraje 90. let.

Takový systém okruhů jako má Praha je typický pro všechna velká města. „Ten princip radiálního okružního systému je prostě jediný možný,“ tvrdí profesor František Lehovec z Českého vysokého učení technického.

Jan Charvát Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme