Dostavba dálnice D11 by mohla pokračovat. Majitelé posledního pozemku jsou ochotní jednat

Patová situace s výkupem pozemků pro dostavbu dálnice D11 by se brzy mohla vyřešit. Majitelé posledního pozemku jsou prý opět ochotni jednat o jeho prodeji. Společně s nimi bude vyjednávat Královéhradecký kraj, město Hradec Králové a Ministerstvo dopravy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D11 mezi Poděbrady a Hradcem Králové

Dálnice D11 mezi Poděbrady a Hradcem Králové | Foto: Ředitelství silnic a dálnic

Dálnice se dostala nejen do republikových, ale také do evropských dopravních priorit. Stavbu dálnice ale už roky blokuje pozemek rodiny Štrosů a Havránků, který je dlouhý asi 1200 metrů.

„Jsou vstřícní jednat o tom, aby se problém vyřešil. Dvakrát jsem byl u pana Štrose, hovořil jsem o tom i s panem Havránkem. Máme na stole nějaké řešení a uvidíme, jestli se nám podaří naplnit,“ hodnotí situaci primátor Hradce Králové Zdeněk Fink z Hradeckého demokratického klubu.

Úsek do Jaroměře je nejvíc připravený, problém by neměl být ani s jeho financováním. Na přeshraniční úsek unie vyčlenila peníze do roku 2016. Nejpozději v tomto roce se musí začít stavět. Europoslanec z ODS Oldřich Vlasák vidí problém v definici slova přeshraniční.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na problémy s dostavbou dálnice D11 se zaměřila reportérka Kristýna Štanderová

„Jim by se samozřejmě hodilo, že by přeshraniční úsek byl od Trutnova přes hranice do Polska. My tvrdíme, že to nikde v legislativě není, že se ten úsek počítá už od Hradce Králové,“ říká Vlasák.

Plán tedy je vykoupit pozemky, podepsat smlouvy, definovat, co znamená výraz přeshraniční a v roce 2016 začít stavět. Je tu ale ještě jeden problém se silnicemi.

Kraj se často odvolává na evropské dotace při stížnostech obcí na stav silnic druhých a třetích tříd. Unie ale přestane na jejich opravy dávat peníze. Některé ale podle Vlasáka šanci mají.

„Týká se to těch, které slouží k napojení na TEN-T sítě. Je potřeba, aby si kraj vytipoval napojení a pokusil se žádat a jednat,“ uvádí Vlasák.

Radní královéhradeckého kraje Otakar Ruml z KSČM ale nevidí situaci nijak dobře: „Jestli to bude do 500 kilometrů, kraj nikdy nebude mít prostředky na to, aby to v celém rozsahu byl schopen opravovat sám.“

Proto kraj vyzval Svaz měst a obcí a další zúčastněné, aby se spojily dohromady. Pak by měly mít silný mandát pro vyjednávání se státem.

Poslední potřebný pozemek pro výstavbu D11 | Foto: ČTK | Zdroj: ČTK

Kristýna Štanderová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme