Mezi Jeseníkem a Krnovem budou vlaky jezdit minimálně do prosince

Provoz na trati mezi Jeseníkem a Krnovem prozatím neskončí. Moravskoslezský kraj změnil postoj a rozhodl se, že spoje objedná i ve druhé polovině roku. Trať je ale pro něj i pro Olomoucký kraj extrémně nákladná. Prodražuje ji průjezd Polskem, tamní úsek je navíc už léta v havarijním stavu. Olomoučtí radní a zástupci Jeseníku si dnes celou trasu projedou.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlakové koleje

Vlakové koleje | Foto: Jana Šustová | Zdroj: Český rozhlas

Ještě před měsícem Moravskoslezský kraj objednávku vlaků do konce roku odmítal. Teď se rozhodl jinak, budoucnost spojů je přesto nejistá.

„Skutečně nehodláme investovat do trati, která je v katastrofálním stavu, na které se spěšnými vlaky jezdí maximálně rychlostí 30 kilometrů v hodině. Dáváme spolu s Olomouckým krajem pět milionů ročně na provoz na této peáži (vnitrostátní doprava přes území jiného státu – pozn. red.), aniž by do ní bylo jakýmkoliv způsobem investováno,“ upozorňuje náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Daniel Pavlík z ČSSD.

Možnost zrušení vlaků vyvolala velkou vlnu kritiky. Pod petici se podepsaly dva tisíce lidí, mezi nimi David Rapaň z Javorníku. Už třetím rokem studuje v Ostravě, vlakem proto jezdí pravidelně a jinou variantu dopravy si ani nedovede představit.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti zjišťovala redaktorka Andrea Švubová

„Autobusy jsou většinou plné, není to zrovna pohodlné. Občas se stane, že se tam člověk ani nevleze,“ vysvětluje.

Olomoucký kraj chce spojení zachovat. Svou vůli se rozhodl vyjádřit také dnešní jízdou radních. Připojí se k nim i zástupci Jeseníku. Ztráta železničního spojení na Ostravsko by podle starostky města Marie Fomiczewové z ČSSD vedla k ještě větší izolaci regionu:

„Pro nás je ta trať poměrně životně důležitá, protože je to spojení na Ostravu, které je maximálně využíváno jak k pracovním cestám, tak pro studenty. Ale je to hlavně také trať, po které se přesouvá materiál a zboží, což souvisí se zaměstnaností na Jesenicku.“

Kraje už před časem požádaly ministerstvo dopravy, aby provoz vlaků mezi Jeseníkem a Krnovem převzal s tím, že jde o mezinárodní dopravu. Resort to ale odmítl, na ztrátě se nechce vůbec podílet. Zatím tedy není jasné, co bude s vlaky po Novém roce.

Andrea Švubová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme