T-Mobile se do konce roku sloučí s českou pobočkou GTS

Mobilní operátor T-Mobile převezme zdejší pobočku telekomunikační firmy GTS do konce letošního roku. Společnosti se na transakci dohodly už v polovině loňského roku, akvizici doteď zkoumaly regulační úřady. Prakticky by se měly firmy sloučit už do letošního října.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

T-Mobile | Foto: Marián Vojtek

Celkové náklady na fúzi Deutsche Telekom, což je majitel zdejšího T-Mobilu, nezveřejnil. Hodnota transakce, na které se obě společnosti loni dohodly, byla 546 milionů eur, tedy zhruba 15 miliard korun.

T-Mobile je z pohledu počtu klientů největším mobilním operátorem na zdejším trhu. Podle ČTK má 5,8 milionu mobilních zákazníků.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o sloučení T-Mobile s GTS zjišťoval redaktor Jan Beneš

GTS je po Telefónice největší zdejší provozovatel pevných sítí. T-Mobile pevné linky doteď neměl, takže pro firmu je to vstup do naprosto nové oblasti.

A podle odborníků je to také jeden z důvodů, proč T-Mobile kupuje GTS. Na českém trhu se tím ale jenom lehce změní poměr sil, říká analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík.

„V podstatě se pouze přeskupí na českém trhu síly. Je pravdou, že pro Telefóniku může být tato situace méně příznivá, protože T-Mobile teď může oslovovat zákazníky s oběma službami, tedy mobilními i pevnými, ale zemětřesení to na náš trh rozhodně nepřinese.“

Ceny za volání z pevných linek fúze neovlivní

Nákupem GTS chce ale T-Mobile posílit pozici v mnoha dalších segmentech. Není to jenom o tom získat nové zákazníky a dotáhnout se v pevných sítích na Telefoniku.

„T-Mobile zvyšuje aktivitu ve střední a východní Evropě akvizicí významné regionální firmy. GTS je činná ve více státech, takže bych nehledal důvody pouze v konkurování Telefónice v České republice. Já to vidím jako snahu o vstup do více nových segmentů, například cloudové služby,“ dodává Tomáš Menčík.

Akvizice zřejmě neovlivní ceny za volání z pevných linek na českém trhu. Na trhu se totiž neobjeví nová firma, konkurenční společnost jenom přebírá její známé a zavedené služby. A to samo o sobě není faktor, který by jakkoli tlačil na ceny za volání.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme