Češi za nákupem cestují déle než Západoevropané, ukázal průzkum

Zákazníci v Evropě začínají stále více preferovat menší nákupní centra a kamenné obchody na úkor velkých nákupních parků. Ve Skandinávii a ve východní Evropě, včetně České republiky, ale velká obchodní centra stále dominují. Vyplývá to z mezinárodní studie společnosti CBRE.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

u pokladny v supermarketu | Foto: Eva Odstrčilová

Důvodem větší obliby nákupních center jsou možnosti zákazníků. „Český maloobchodní trh se oproti tomu západnímu začal vyvíjet později, po roce 2000, kdežto ten západní se vyvíjí od osmdesátých let,“ vysvětluje vedoucí maloobchodního pronájmu společnosti CBRE Veronika Tebichová.

„Dispozice a koncentrace maloobchodních značek je mnohem větší ve velkých nákupních centrech, proto zákazníci chodí zejména tam,“ dodává zástupkyně firmy, která mezinárodní průzkum prováděla.

Přehrát

00:00 / 00:00

S Veronikou Tebichovou ze společnosti CBRE mluvil Jan Richter

Čeští zákazníci jsou ochotni za nákupem cestovat delší dobu. Zatímco v západní Evropě zabere cesta na nákup 15 minut a méně, v Česku jde až o půl hodiny. Zákazníkům se tak vyplatí cestovat za kvalitnější a širší nabídkou o něco déle.

Trend nakupování v menších obchodních centrech a kamenných obchodech zřejmě v příštích letech dorazí i do ČR. „I v jiných odvětvích maloobchodu to vidíme s časovým zpožděním zhruba tří let,“ očekává zaměstnankyně poradenské firmy CBRE.

Hlavní kritéria pro výběr nákupního centra jsou podle výzkumu podobná po celé Evropě. „Jsou to především příznivá cena, čistota, bezpečnost, vhodné parkování a příjemné prostředí. V závěsu se umístil obsah centra – rozmanitost služeb a značek, které centrum nabízí,“ říká Veronika Tebichová.

Jan Richter, Vojtěch Man Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme