nákupní centrum

|Jitka Hanžlová, Anna Kottová |Regiony

Kotva slaví 40. narozeniny. Vlastník investuje do oprav až 200 milionů korun

Před 40 lety si mohli poprvé zákazníci nakoupit v pražském obchodním domě Kotva. V té době to byl pátý největší obchodní dům v Evropě. Stavba připomínající svým půdorysem včelí plástev vznikala podle návrhu Věry Machoninové a Vladimíra Machonina. Bývá považována za jednu z nejvýznamnějších českých staveb první poloviny 70. let.

|Iva Havlíčková, Anna Kottová |Regiony

Outdoorový den napříč handicapy probíhá v Ostravě, nabídka soutěží je široká

Ani po těžkém úrazu s vážnými následky se někteří lidé nevzdávají aktivního života a sportování. Přesvědčit se o tom mohou návštěvníci ostravského obchodního centra Nová Karolina. Dnes se tam koná Outdoorový den napříč handicapy, kde zdraví mohou porovnat síly třeba s lidmi na vozíku. Závodit budou ve speciálních sportovních disciplínách, například v jízdě na kole poháněném rukama.

|Jan Richter, Vojtěch Man |Ekonomika

Češi za nákupem cestují déle než Západoevropané, ukázal průzkum

Zákazníci v Evropě začínají stále více preferovat menší nákupní centra a kamenné obchody na úkor velkých nákupních parků. Ve Skandinávii a ve východní Evropě, včetně České republiky, ale velká obchodní centra stále dominují. Vyplývá to z mezinárodní studie společnosti CBRE.

| bre, Zuzana Švejdová |Ekonomika

Nákupní parky procházejí změnou, obchody se mění třeba v dětská zábavní centra

Stále víc Čechů tráví volný čas v obchodních centrech. Místo nákupů tam ale vyhledávají hlavně zábavu. Obchodní centra a nákupní parky se proto snaží přilákat zákazníky nejrůznějšími programy. Mění se tak i jejich podoba, některé obchody se zmenšují nebo dokonce mizí. Ty, které ukončí svůj provoz, nahrazují třeba dětská zábavní centra nebo wellness.