Belgičané si kvůli fotbalu kupují státní vlajky, výrobci si mnou ruce

Fotbal je sport, kterým některé země doslova žijí. K Brazílii nebo třeba Nizozemsku se během mistrovství světa přidala i Belgie. Národní vlajku tady i po čtvrtfinálové prohře belgických fotbalistů stále můžete vidět na každém kroku. Velkou radost z fotbalového šílenství tak mají výrobci vlajek.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jeroen Lerouge a jeho manželka Sandra, majitelé firmy Herva, která vyrábí belgické vlajky | Foto: Ondřej Houska

„Něco takového jsme v životě nezažili", říká Jeroen Lerouge, majitel firmy, která v městečku Olen nedaleko Antverp vyrábí národní vlajky nebo reklamní poutače. Mistrovství světa pro něj bylo zlatým dolem.

„Když Belgie spolu s Nizozemskem pořádala v roce 2000 mistrovství Evropy, firma prodala jen asi 2 nebo 3 tisíce belgických vlajek. Letos jich bylo skoro 130 tisíc,“ porovnává výrobce současné mistrovství s kontinentálním šampionátem před 14 lety.

Přehrát

00:00 / 00:00

Fotbalové šílenství sleduje v Belgii zpravodaj ČRo Ondřej Houska

Belgická reprezentace je dnes plná velkých hvězd, které hrají za nejlepší kluby světa. Fotbal proto láká a podle toho, jak v Belgii vypadají domy, auta nebo zahrádky si národní vlajku kvůli mistrovství koupil snad každý.

V Belgii to vypadá, jako by se každý řídil heslem „Belgická vlajka do každé rodiny". Ale firma měla i další fotbalové zakázky. Velké obchodní domy si například objednaly kompletní výzdobu v belgických národních barvách.

Belgičané se těší, že jejich velmi mladý tým bude v příštích letech ještě úspěšnější: mistrovství Evropy je už za 2 roky, a navíc ve Francii, tedy hned za rohem. I tehdy může firma očekávat velký odbyt vlajek a to i přesto, že si jich Belgičané mnoho koupili už nyní.

Ptám se ale, jestli na něm firma Herva vůbec vydělá: proč by si lidé kupovali další vlajky, když jich teď mají doma spoustu?

„Slyšel jsem, že vlajkám neprospívá, když se na ně vylije pivo, tak doufám, že ho fanoušci rozlili hodně“, říká pan Lerouge. O odbyt se nejspíš bát nemusí: kromě fotbalu totiž Belgičané milují právě pivo.

Vlajky potřebovali nejen fanoušci přímo v Brazílii

Ondřej Houska, Vojtěch Man Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme