V Ostravě vznikla hokejová fanzóna bez hokeje. Provozovatelům chybí práva k vysílání

Zábava, čepované pivo a hlavně hokejové přenosy na velkoplošných obrazovkách. To jsou důvody, proč řada fanoušků vymění během šampionátu pohodlné gauče za venkovní fanzóny. Co ale když chybí to nejdůležitější, tedy hokej? Právě s tím se teď potýkají v Ostravě – u obchodního centra postavili velkou fanzónu, chybí jim ale oficiální licence k vysílání.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na akci lákaly plakáty několik týdnů dopředu. Dnes ale fanzóna zeje prázdnotou

Na akci lákaly plakáty několik týdnů dopředu. Dnes ale fanzóna zeje prázdnotou | Foto: Česká televize

Na fanzónu za Novou Karolinou už dlouho odkazovaly plakáty po celé Ostravě. I po vstupu má každý návštěvník pocit, že to tam opravdu žije. Kapela na pódiu, stánkaři připravení u výčepu – jenomže pod podiem je asi dvacet lidí.

„Jsou tu koncerty a program, ale není to žádná fanzóna, protože hokej, kvůli kterému by sem lidé měli přijít, tu neprobíhá,“ stěžuje si Robert Mlýnek. Ve fanzóně prodává hamburgery a letošní šampionát je pro něj zatím jedním slovem mizérie.

Zápas Česko – Kanada by měl přilákat davy fanoušků, podle dalšího ze stánkařů Petra Plicka je však pravdou pravý opak. „Vlastně tu nikdo není. V osm hodin chodím domů a mám v tašce 30 korun,“ říká.

Přehrát

00:00 / 00:00

V nákupním centru Nová Karolina v Ostravě vznikla hokejová fanzóna bez hokeje. Provozovatelé totiž nepožádali o oficiální licenci k vysílání. Reportáž Kateřiny Daňkové

Práva na velkoplošné promítání zápasů může fanzóna získat buď od České televize, nebo agentury BPA, která je výhradním marketingovým partnerem Českého svazu ledního hokeje. Podle její zástupkyně Petry Pavelkové ale k nim žádná taková žádost nedorazila.

„Společnost BlackStar Media ani Nová Karolina nás nikdy oficiálně nepožádaly o vysílání pro veřejnost. Začaly akci promovat, pak to šlo k soudu a ten vydal předběžné opatření,“ tvrdí Pavelková.

Na hokejové přenosy tak fanoušci musí jinam. Vedení obchodního centra se od všeho distancuje, fanzónu pro ně totiž připravovala na klíč zmíněná soukromá agentura.

Její zástupce David Popov jen stručně vzkázal, že celou situaci teď řeší jejich právní oddělení a že doprovodný program zůstává i nadále.

Fanoušci a hlavně stánkaři jako Petr Plicka ale pořád doufají, že se přece jen podaří vyjednat nějakou výjimku. „Je to nádherný svátek hokeje, ale zrovna tady bez hokeje,“ uzavírá Plicka.

Kateřina Daňková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme