Pondělní deník Právo píše o novém vyděračském viru Avaddon, který se velmi rychle šíří. Tématem Hospodářských novin je zase velký nárůst prodeje chat a chalup v Česku, a to meziročně o téměř polovinu.
Epidemiologové nedoporučili školám, aby na podzim pořádaly pobyty v přírodě. Jejich rušení ale může být likvidační pro majitele ubytování. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Po zhruba sto kilometrech nebezpečné jízdy se vlak zastavil u města Schwarzenfeld, které leží asi 50 kilometrů západně od Domažlic. Kontrole strojvůdců se přitom vymknul už na nádraží v Chebu.
Předání lokomotiv se přitom o čtyři roky zpozdilo a stroje navíc nedostaly povolení jezdit na trase mezi Prahou a Hamburkem. Dráhy tak peníze odmítaly Škodě poslat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže definitivně zastavil správní řízení, které se týká Českých drah a pronájmu lokomotiv Taurus v roce 2014 bez výběrového řízení.
České dráhy uvažují o nákupu dvaceti nových elektrických lokomotiv. Stroje, které můžou jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí, by chtěl dopravce prozatím nasadit na modernizovaných koridorech.
Ve Vnorovech na Hodonínsku dnes vykolejil další vlak. Tamní trať je neprůjezdná už dva týdny po srážce osobního vlaku s traktorem. Den poté na stejném místě vykolejil i vlakový vyprošťovací jeřáb. Dnes se mimo koleje dostala taky lokomotiva železničářů, kteří trať po předchozích nehodách opravují.
Ohlédnutí za minulostí železnice i pohled do její budoucnosti nabídl milovníkům vlaků Národní den železnice v Chebu. Nádraží a depo se změnily na výstavní prostory, každý z exponátů ale váží několik tun. Velká přehlídka představuje železniční techniku minulosti i nejmodernější vlaky.
Specialisté v Brně opravují kotel legendární parní lokomotivy řady 475, které se přezdívá Šlechtična. Stotunový stroj tahal rychlíky po československých tratích bezmála pětatřicet let. Technici nyní musí vyměnit stovky kovových tyčí, které vyztužují dvojité stěny topeniště. Zpátky na kolej by se lokomotiva mohla vrátit v září.
Krajský soud v Brně zrušil pokutu jeden milion korun, kterou Českým drahám udělil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže za pronájem lokomotiv Taurus od rakouských drah v roce 2014. Podle soudce Davida Rause ČD pouze plnily závazky vyplývající z dohody o mezinárodní přeshraniční dopravě.
Od rychlíku, jedoucího z Hradce Králové do Prahy, se ráno u Českého Brodu utrhla lokomotiva. Nikomu z cestujících se nic nestalo, vlak totiž okamžitě automaticky zastavil. Vlakové soupravy jsou konstruovány tak, že s podobnou nehodou počítají.
České dráhy (ČD) se budou bránit proti prohrané arbitráži se Škodou Transportation žalobou u soudu. Uvedl to ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO. Dráhy mají podle rozhodčího soudu při Hospodářské a Agrární komoře zaplatit škodovce přibližně miliardu korun ve sporu o dodání lokomotiv. Firma je přitom dopravci dodala se zpožděním.
První veřejná železnice začala ve Velké Británii fungovat přesně 27. září roku 1825. Cestující se tehdy nesvezli příliš pohodlně, stáli totiž ve vozících na uhlí. I přesto představuje Locomotion 1 revoluci v železniční dopravě.
Opavské východní nádraží dnes zažilo středoevropskou premiéru. Ve 13 hodin vyjel na běžnou linku z Opavy do Hlučína vlak tažený lokomotivou na CNG neboli stlačený zemní plyn. Je to pokus, kterým chtějí České dráhy vyzkoušet, co udělá tato ekologická novinka s normálním provozem na trati.
Replikou historické lokomotivy se můžete svézt v Národním technickém muzeu v Praze. Po speciální úzkorozchodné koleji tam bude jezdit do úterý. Model vyrobili nadšenci podle fotografií stroje, který jezdil v českých zemích před sto lety.
České dráhy nesmí plnit dvě smlouvy na pronájem lokomotiv Taurus, uzavřené letos v únoru se společností Österreichische Bundesbahnen. Rozhodl tak Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Drahám také uložil za porušení zákona o veřejných zakázkách pokutu milion korun. Rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné.
V hale pražského Hlavního nádraží by asi málokdo hledal loutkové divadlo pro děti. Ale našel by ho. I když jsou v prostorách Fantovy kavárny hlavně dělníci, protože se tato část opravuje, několikrát do týdne se hala zaplní i desítkami dětí a rodičů. Společně míří do kulturního sálu.
Motorová lokomotiva s přezdívkou Bardotka včera ukončila svou pravidelnou pouť po trati takzvaného posázavského pacifiku. Ode dneška už budou Bardotky na tratích mezi Prahou a Čerčany jen vypomáhat.
|Jaroslav Skalický, David Nyč - NEPOUŽÍVAT|Technologie
Jedna z nejpopulárnějších motorových lokomotiv na českých kolejích končí. Mezi strojvůdci i příznivci železnice v osobní dopravě je známá pod přezdívkou 'Bardotka', ale také jako 'Zamračená'. Posledních pár lokomotiv s typickým čelem a nezaměnitelným bubláním motoru bude jezdit o víkendech na trati Posázavského pacifiku už jen do poloviny prosince.
Na nádraží v Hořovicích hořela lokomotiva expresu 351 Franz Kafka ve směru z Plzně do Prahy. Hasičům se podařilo udržet plameny pouze v lokomotivě, a tak doprava na velmi vytížené trase Plzeň - Praha nebyla nijak zásadněji ovlivněna.
Nejmodernější lokomotiva od plzeňského výrobce Škoda Transportation nese jméno nejslavnějšího českého běžce všech dob Emila Zátopka. Úspěšnému olympionikovi se ostatně přezdívalo česká lokomotiva. Nápad vývojářů z Plzně zaujal i Danu Zátopkovou, která se stala patronkou stroje.
Průměrně každých 1200 metrů kříží silnice železniční trať. Celkem to znamená více než 8000 přejezdů a tedy i kritických míst. Jen letos na nich zahynulo devět lidí, i když v posledních letech se počet tragických nehod na přejezdech snižuje i díky očíslování jednotlivých přejezdů.
Plzeňská Škoda Electric získala zakázku za miliardu korun. Pro plzeňského výrobce trolejbusů, trakčních motorů a pohonů jde o zajímavý kontrakt nejen kvůli jeho finančnímu objemu, ale oceňuje ho hlavně proto, že se mu podařilo získat prestižního světového zákazníka. Tím je americký koncern General Electric Transportation.
Z českobudějovického depa pravidelně odjíždí lokomotiva, kterou řídí 23letá Andrea Matějíčková. Je to vůbec první žena, kterou jako strojvůdkyni zaměstnává společnost ČD Cargo. Musela se hodně snažit, aby se za páky dostala, protože ženu do lokomotivy jinde v Čechách ani na Moravě vzít nechtěli.
Milovníci historických železnic se mohou o víkendu vypravit do Chomutova, kde budou k vidění desítky lokomotiv a historických vozů. Místní depozitář Národního technického muzea se pyšní více než 80 vozidly.
Práce nadšenců, kteří strávili nad opravami historických vlaků stovky hodin, vychází nazmar. Desítka historických vozidel už od ledna stojí v depech. Jejich majitel Národní technické muzeum a provozovatel České dráhy totiž nejsou schopni dohodnout se na podmínkách provozu. Na historické jízdy tak místo parních lokomotiv musí vyrazit vlaky náhradní. To se samozřejmě nelíbí ani cestujícím.
Sté narozeniny slaví v Národním technickém muzeu lokomotiva, která si vysloužila pojmenování Hrboun. Na českých kolejích se tyto stroje na přehřátou páru objevily na začátku dvacátého století a v provozu se udržely až do 50. let.