lokomotiva

V Brně opravují kotel legendární lokomotivy. Šlechtična se na trať vrátí nejspíš v září

|Tomáš Jelen |Technologie

Specialisté v Brně opravují kotel legendární parní lokomotivy řady 475, které se přezdívá Šlechtična. Stotunový stroj tahal rychlíky po československých tratích bezmála pětatřicet let. Technici nyní musí vyměnit stovky kovových tyčí, které vyztužují dvojité stěny topeniště. Zpátky na kolej by se lokomotiva mohla vrátit v září.

|Martin Karlík, Zuzana Petráňová |Zprávy z domova

České dráhy po prohrané arbitráži se Škodou Transportation podají žalobu

České dráhy (ČD) se budou bránit proti prohrané arbitráži se Škodou Transportation žalobou u soudu. Uvedl to ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO. Dráhy mají podle rozhodčího soudu při Hospodářské a Agrární komoře zaplatit škodovce přibližně miliardu korun ve sporu o dodání lokomotiv. Firma je přitom dopravci dodala se zpožděním.

|Jaroslav Skalický, David Nyč - NEPOUŽÍVAT |Technologie

Legendární lokomotiva 'Bardotka' na českých kolejích v osobní dopravě končí

Jedna z nejpopulárnějších motorových lokomotiv na českých kolejích končí. Mezi strojvůdci i příznivci železnice v osobní dopravě je známá pod přezdívkou 'Bardotka', ale také jako 'Zamračená'. Posledních pár lokomotiv s typickým čelem a nezaměnitelným bubláním motoru bude jezdit o víkendech na trati Posázavského pacifiku už jen do poloviny prosince.

|Petr Sehnoutka, Anna Maňourová |Technologie

Parní vlaky stojí kvůli sporům v depu, na historické jízdy vyráží náhradní vozy

Práce nadšenců, kteří strávili nad opravami historických vlaků stovky hodin, vychází nazmar. Desítka historických vozidel už od ledna stojí v depech. Jejich majitel Národní technické muzeum a provozovatel České dráhy totiž nejsou schopni dohodnout se na podmínkách provozu. Na historické jízdy tak místo parních lokomotiv musí vyrazit vlaky náhradní. To se samozřejmě nelíbí ani cestujícím.