Turismus z pohodlí domova? Virtuální realita umožní navštívení všech koutů světa s minimálními náklady

Líní cestovatelé mohou jásat, Niagarské vodopády nebo třeba Velkou čínskou zeď by si už brzy mohli prohlížet přímo z pařížské Eifelovky. Nesmysl? Vůbec ne, ve virtuální realitě je totiž všechno možné a speciální nabídku pro cestovatele už chystá virtuální svět metaverza. Píše o tom server Euronews.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Virtuální realita (ilustrační snímek)

Virtuální realita (ilustrační snímek) | Zdroj: Profimedia

Metaverzum se postupem času dále rozrůstá, a jako poslední rozšíření se objevil takzvaný kyber-turismus, za jehož vznik může částečně i pandemie koronaviru.

Facebook už mladé zpátky nedostane. Změna by mohla odradit i starší cílovou skupinu, tvrdí expert

Číst článek

Lidé v lockdownech nemohli cestovat, a tak tvůrce napadlo, že by si lidé mohli projít turistické lokality z domova.

Jak píše server Euronews, v metaverzu by mohl vzniknout virtuální ostrov, na kterém by turisti mohli navštívit všechna největší turistická místa, památky a zajímavosti.

Vstup na ostrov by byl zpoplatněn, lidé by zaplatili dvě eura, což je oproti tradičnímu cestování výrazný rozdíl. Tvůrci si na dostupnosti zakládají, jak finanční, tak i třeba pro lidi na vozíku.

Disneyland a Qatar Airways

Jako lákadlo využil virtuální realitu třeba Disneyland, který nabízí virtuální atrakce. Turisté mohou dále virtuálně navštívit třeba safari v Keni nebo baltské pobřeží. Jestli je toto ale budoucnost turismu, je těžké říci.

Pobočky ve virtuální realitě mají třeba i velcí dopravci jako Delta Air Lines nebo Qatar Airways.

Podle odborníků je na vytvoření VR City, jak by se ostrov měl jmenovat, ideální doba, protože prakticky neexistuje konkurence a náklady na vytvoření jsou nízké. Podle analytiků obchodní společnosti BCB zaměřené na kryptoměny by takový virtuální turistická destinace mohla mít hodnotu až 3,5 bilionu eur.

Jestli ale budou lidé mít zájem virtuálně cestovat se zatím neví. Nenabídne totiž takový zážitek, jako skutečné navštívení daného místa. 

Kateřina Schmiedová, jca Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme