Biopotravinou roku 2010 se stal kančí 'lovečák' z Vysočiny

Podle průzkumů skoro každý druhý spotřebitel na tuzemském trhu alespoň občas kupuje biopotraviny A čím dál víc zákazníků také volá po zboží domácí provenience. Pověst biopotravin od českých farmářů má podpořit i každoroční soutěž o nejlepší výrobky roku. Pořádají ji Potravinářská komora a Svaz ekologických zemědělců.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

pole

pole | Foto: Pavel Novák | Zdroj: Český rozhlas

„Nejlepší českou biopotravinou za rok 2010 se stal kančí 'biolovečák' z biofarmy Sasov u Jihlavy, ale soutěžilo se i v jiných kategoriích. Například v kategorii mléko, ovoce zelenina a tak dále,“ říká hlavní organizátor soutěže Tomáš Václavík z agentury Green marketing.

Kritérií, podle kterých se produkty hodnotí, je celá řada. A proto porotci mají hodně složitý úkol. „Musí ochutnávat, hodnotit i marketingový a obchodní koncept a jak jsou úspěšné na trhu.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O vyhlášení výsledků Biopotravina roku 2010 si v ozvěnách dne s Janem Bumbou povídal hlavní organizátor soutěže Tomáš Václavík z agentury Green marketing

Biopotraviny se v Čechách prodávají stále častěji a dokazuje to i fakt, kolik peněz jsou lidé v tuzemsku schopni za bioprodukty utratit. „Podle dnes vyhlášených výsledků jsme za biopotraviny utratili celkem dvě miliardy korun v roce 2009 a v minulém roce to bylo obdobné. Což dělá jedno procento spotřeby potravin v České republice,“ dodává Václavík.

Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme