Scheinherr: Deník Metro by měl být vyřazen z tendru na distribuci v metru, stále ho vlastní Babiš

Deník Metro, který patří do vydavatelství Mafra vlastněného Agrofertem, by měl být vyřazen z aktuálního tendru na distribuci denního tisku v pražském metru. Myslí si to primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě), podle kterého premiér Andrej Babiš (ANO) stále fakticky vlastní Agrofert, a jeho firmy by neměly profitovat z veřejných zakázek kvůli střetu zájmů. Hnutí Praha Sobě to uvedlo v tiskovém prohlášení.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Podle Adama Scheinherra premiér Andrej Babiš (ANO) stále fakticky vlastní Agrofert, a jeho firmy by neměly profitovat z veřejných zakázek kvůli střetu zájmů. | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Pražský dopravní podnik (DPP) na distributora denního tisku vyhlásil tendr, který si jako městem vlastněná akciová společnost zajišťuje sám a vedení magistrátu do něj nemůže zasahovat. Scheinherr nicméně jako předseda dozorčí rady podniku požadoval, aby každý z účastníků soutěže musel dodat prohlášení o tom, že není ve střetu zájmů.

„Vyřazení médií skupiny Agrofert ze zakázky vyžaduje zákon i základní politická slušnost. Dopravnímu podniku jsme coby zástupci stoprocentního majitele tento názor jasně vyjádřil a požadujeme, aby jej společnost ve zpracování veřejné zakázky beze zbytku respektovala,“ uvedl. „Fakt, že do jeho (Babišovy) peněženky jde každá koruna, kterou tahle firma vydělá, nepřekryje ani trojnásobný nátěr gumoasfaltem,“ dodal.

Přelomové rozhodnutí: Úřad práce porušil zákon o střetu zájmů, důvodem byl nákup reklamy u Mafry

Číst článek

Pravdivost všech prohlášení uchazečů o tom, že nejsou ve střetu zájmů, bude podle náměstka pečlivě přezkoumána. Doplnil, že výsledek veřejné soutěže by měl být znám v řádu týdnů.

Praha Sobě ve svém prohlášení zmínila případ, který v pondělí zveřejnil server iROZHLAS.cz a který se týká karlovarské pobočky úřadu práce. Podle serveru porušila zákon o střetu zájmů, když propagaci projektu na podporu handicapovaných podpořeného evropskými penězi přidělil společnosti Mafra. Server to podložil citacemi z auditu ministerstva financí. Úřad práce s výsledky prověrky nesouhlasí.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme