„Dokážu si představit, že dojde ke zdražení v rámci zvýšení nákladů a inflace, to znamená třeba v řádu stokorun, ale určitě to nemůže být dvojnásobek současné ceny,“ říká Michal Kalina z AutoMatu.
„Slýcháme ujištění, že máme metro ve Varšavě a že tam se dá ukrýt. Jenže to metro nesplňuje základní bezpečnostní kritéria,“ upozornil někdejší velitel speciální jednotky.
Ostrou debatu vyvolal nákup jízdenek přes aplikaci PID Lítačka. Lidé se zaplaceným lístkem totiž musí počkat dvě minuty, než začne platit. Někteří už kvůli několika vteřinám dostali pokutu.
Vitrína se skládá z dřevěných desek a skla. Je to nejen designérský kousek, ale uvnitř se skrývá i chytrý a soběstačný systém. Správné prostředí pro růst rostlin hlídá několik čidel.
Zatímco na prvním úseku budoucích stanic Pankrác-Olbrachtova už letos pracovali dělníci, o zakázku na vybudování druhého úseku mezi Olbrachtovou a novými Dvory sváděly boj velké stavební firmy.
Pohyb po MHD může být matoucí i pro vidící lidi. Pro nevidomé je ale ještě nebezpečnější, zvlášť v momentě, kdy je před nimi nečekaná překážka. A ani komunikace s dopravním podnikem není snadná.
„Není nic překvapivého, že všichni neúspěšní uchazeči podávají podněty na ÚOHS. Je to legitimní součást konkurenčního boje,“ komentuje situaci mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík.
Skupina firem, kterou dopravní podnik vyloučil ze zakázky kvůli údajným chybám v dodané dokumentaci, se ohradila proti výběru zhotovitele, Subterry z koncernu Metrostav, a také proti svému vyloučení.
Podle mluvčí Vinci Ivety Štočkové souvisí podezření z podvodu s předloženými referencemi od vítězné firmy Subterra. Na ty si konsorcia, která v tendru neuspěla, stěžovala už ve svých námitkách.
„Je to největší zakázka na stavební práce. Očekávali jsme, že taková zakázka bude provedena transparentně,“ kritizuje pro Český rozhlas generální ředitel firmy Vanci Martin Borovka.
Mlsna tak dal za pravdu argumentům z rozkladu dopravního podniku, který se bránil, že zmiňované námitky jsou účelové a na mnohamiliardovou soutěž neměly žádný vliv.
O výhrůžném e-mailu informoval jeden ze členů komise také dozorčí radu. Podle jejích zástupců, které iROZHLAS.cz oslovil, jde o závažnou věc, kterou by se měla zabývat také policie.
Konsorcium firem Porr-Vinci-Marti zaslalo dopis adresovaný členům dozorčí rady dopravního podniku. V něm městské firmě hrozí právními kroky a varuje před tím, aby skupinu z tendru „účelově“ vyloučila.
V posledním roce a půl se místní školáci museli vzdělávat online kvůli častému ostřelování, OSN v úterý oznámila, že od loňského února bylo na Ukrajině zcela zničeno více než 1300 škol.
Odpůrci stavby poukazovali ve stížnosti například na domnělou systémovou podjatost úředníků magistrátu, a to s ohledem na vyjadřování pražských politiků.
„Úvodem musí zadavatel vyslovit zásadní pochybnost a obecně ‚zděšení‘ nad přístupem Úřadu, který prezentoval v tomto správním řízení,“ píšou právníci dopravního podniku v dokumentu směřovaném úřadu.
Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík už dříve připustil, že dojde v celém projektu zcela jistě ke zpoždění. Jak velké bude a jaké budou jeho náklady, si ale netroufl odhadovat.
Pražský magistrát řeší, jak naloží s rozhodnutím antimonopolního úřadu, který zrušil tendr na druhou část metra D za 25 miliard korun. Přečtěte si reakce jednotlivých politiků.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vyhověl na poslední chvíli podané námitce dceřiné firmy Metrostavu a zrušil zakázku na druhou část metra D.
Stovky metrů nevyužitých chodeb sloužily jako skladiště anebo v nich jen sedal prach. Pak ale přišla druhá světová válka a podzemní prostory získaly nové využití.