Metrostav obměnil příčiny propadu Blanky

Podle Metrostavu může za propad tunelu Blanka lidské selhání, chyba v projektu nebo podzemní voda. Firma, která tunel staví a dosud se k příčinám propadu nevyjadřovala, to napsala v asi stostránkové zprávě předložené pražským radním.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rozestavěný tunel Blanka, který se propadl v ulici Patočkova.

Rozestavěný tunel Blanka, který se propadl v ulici Patočkova. | Zdroj: ČTK

Důvodem havárie mohlo být lidské selhání při stavbě, nepřesnost projektu nebo voda, která pronikla do nadloží. Kvůli obřímu kráteru, který zeje na zahradě ministerstva kultury, se tak doprava v Praze 6 ještě více komplikuje. Tramvaje jezdí v úseku u Brusnice krokem.

Přehrát

00:00 / 00:00

Blanka - Reedová, Mašek, Skalský

Petr Mašek, vedoucí správy tramvajových tratí pražského Dopravního podniku, však ujišťuje, že podle monitoringu nemá snížení rychlosti zásadní vliv na zpožďování vlaků.

Jak dlouho budou tramvaje jezdit touto oblastí takto pomalu, však nikdo nedokáže předpovědět. Dopravní podnik úzce spolupracuje s krizovým štábem, v němž zasedají i statici a další odborníci, kteří rozhodují o rizikovosti dopravy v této lokalitě. V případě nebezpečí by mohli dopravu i úplně zastavit, ale nic takového zatím nehrozí.

Ochránci životního prostředí mají na dopravní omezení v okolí kráteru jiný názor. „Dopravní komplikace nepůsobí propad, ale stavba samotná. Takže každé zdržení stavby přináší obyvatelům Prahy 6 komplikace ve spojení se zbytkem města,“ říká Martin Skalský z hnutí Arnika.

Skalský zároveň upozorňuje na další závažná pochybení ze strany magistrátu. Tvrdí, že stavba neprošla procesem posouzení vlivu na životní prostředí, čímž se obešel zákon. Neproběhla prý ani konzultace s výborem UNESCO, která je povinná, pokud stavba sousedí nebo dokonce zasahuje do městské památkové rezervace. Město tento krok dohání teprve nyní.

Odvolán měl být ředitel Odboru městského investora

Ostré výhrady k vedení stavby i k řešení vzniklého problému má také Markéta Reedová, pražská zastupitelka za Věci veřejné a bývalá náměstkyně primátora Pavla Béma. Podle ní je primátorovo hřímání pouze hrou naoko. Město to mělo řešit už dávno, protože signálů bylo dost.

V době, kdy byla náměstkyní primátora, prý měla Reedová malou možnost rozebírat možné komplikace. „V radě tenkrát seděl zástupce Strany zelených, kteří stavbu kritizovali, ale nakonec si ji prosadila ODS svými 54 procenty a arogantně se stavěla k veškerým námitkám. Geotechnický monitoring například zadal ředitel Odboru městského investora přímo Metrostavu.“

Podle Reedové by měl být právě on okamžitě odvolán, protože je zodpovědný za zadavatele, což je město, nikoli Metrostav. Trestní oznámení na neznámého pachatele je prý výsměchem a předvolebním zastíráním pravých viníků.


Markéta Bartošová, Lucie Maňourová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme