Prima

| ČTK |Ekonomika

Televize Prima mění majitele, většinovým vlastníkem se stal Ivan Zach

Švédská mediální společnost Modern Times Group prodala svůj poloviční podíl v české FTV Prima Holding. Koupila ho firma Denemo Media, za kterou stojí podnikatelé Ivan Zach a Vladimír Komár. Právě Zach už vlastnil polovinu televize, nyní tedy bude mít 62,5 procenta skupiny. Transakce ohodnocuje skupinu FTV Prima na 237,4 milionu eur, tedy v přepočtu asi 6,4 miliardy korun. Musí ji ještě schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

| ČRo |Zprávy z domova

Cenzura? Byl bych opatrný. Neodvysílání Krausova pořadu však může Primu poškodit, říká mediální analytik

Důvodem pro neodvysílání dílu Show Jana Krause s Jiřím Bradym, Annou K. a dalšími podle Filipa Budáka z PR oddělení Primy bylo, že tvůrci včas nedodali kopii dílu. To ale dramaturgyně pořadu Simona Matásková odmítla. Podle mediálního analytika z Univerzity Karlovy Jana Jiráka je televize suverén a o dramaturgii programu může rozhodovat, jak chce. „Není to zásah ve smyslu útoku na televizi. Rozhoduje o ní ten, kdo do ní investoval," uvedl.

| ČRo, Martin Hromádka |Zprávy z domova

Prima zákon neporušila, v jejím vysílání o migrantech ale rada našla pochybnosti

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) rozhodla, že televize Prima neporušila zákon. Kvůli pochybnostem týkajícím se informování o migrantech ale zadala další analýzu jejího zpravodajství. Nahrávku, na které vedení televize instruuje reportéry, aby informovali o uprchlících jako o hrozbě a riziku, zveřejnil minulý týden server HlídacíPes.org.

|Zuzana Petráňová |Ekonomika

Nabídka kabelových a satelitních společností zřejmě od dubna zdraží

Češi si za nabídku kabelových a satelitních společností už brzy připlatí. Zatímco doteď jim operátoři účtovali jen placené kanály, nově budou muset do cen promítnout i poplatky za šíření vysílání programů Novy a Primy. Obě televizní skupiny totiž odmítají, aby kabelové a satelitní společnosti přebíraly jejich vysílání bezplatně.