Amazon končí s vyřizováním reklamací v Česku. Vrácené zboží bude posílat do zahraničí
Internetový obchod Amazon už nebude od května provozovat centrum vráceného zboží v Dobrovízi nedaleko Prahy. Zaměstnance postupně převede do blízkého distribučního centra, propouštět nebude. Společnost tak v České republice mění své působení v logistice, vedení se rozhodlo plně se soustředit na distribuční logistické služby.
V pátek o novinkách informovala mluvčí českého Amazonu Miroslava Remenárová. Kolika zaměstnanců se převedení týká, neupřesnila, jde ale minimálně o desítky. Společnost však podle mluvčí neočekává žádné komplikace.
„Pro zaměstnance to bude i příležitost pracovat s nejmodernějšími technologiemi, které v našem distribučním centru využíváme, seznámit se s dalšími oblastmi práce v Amazonu a šanci pro další kariérní rozvoj," uvedla Remenárová.
Agendu vráceného zboží, takzvanou reverzní logistiku, budou řešit jiná centra Amazonu v Evropě, mezi nimi například centrum Amazonu na Slovensku, otevřené loni na podzim, které zaměstnává více než tisíc stálých zaměstnanců.
Žádné pokladny, žádné fronty. Amazon otevřel obchod budoucnosti
Číst článek
Více zaměstnanců v Dobrovízi
Amazon na začátku týdne oznámil, že chce mít v Česku do konce letošního roku 5000 stálých zaměstnanců, nyní jejich počet překročil 4500. Nové pozice v různých oborech přibudou v distribučním centru v Dobrovízi u Prahy i v korporátní kanceláři v pražských Dejvicích.
Amazon je největším internetovým obchodem na světě patřícím americké společnosti Amazon.com, Inc. Má více než 140 distribučních center, z toho přibližně třetinu v Evropě. Například v Polsku má čtyři distribuční centra.
V Dobrovízi Amazon otevřel centrum vráceného zboží v roce 2013, nedaleké distribuční centrum firmy zahájilo provoz v roce 2015. V budově lze uložit až 18 milionů kusů zboží a za den vypravit až milion zásilek. V předvánoční špičce nabírá společnost ke kmenovým zaměstnancům přes 2000 sezonních pracovníků.