Ekonomické informace 15. 11. 2005

Ministerstvo dopravy prý porušilo při soutěži na dodavatele mýtného systému zákon - tvrdí to jeden z účastníků tendru, sdružení Mytia. Důchody českých mužů a žen se výrazně liší. Firmy počítají s tím, že za předvánoční reklamu letos utratí šest miliard korun. Článek v prestižním časopise Barrons, podle něhož se hospodářský obrázek nových zemí Evropské unie velmi pokazil, vyvolal nevoli mezi českými ekonomy.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1 | Foto: www.rsd.cz

Ministerstvo dopravy porušilo při soutěži na dodavatele mýtného systému zákon - tvrdí to sdružení Mytia, které podalo v tendru nejnižší nabídku. Mytia považuje za porušení pravidel otevřeného řízení to, že ministerstvo tají rozhodnutí i týden poté, co komise nejlepší nabídku vybrala. Podle sdružení již rozhodnutí komise mělo být účastníkům tendru k dispozici. Ministerstvo také tvrdí, že o vítězi by měla rozhodovat vláda a to je podle sdružení v rozporu se zákonem. Mluvčí ministerstva Marcela Žižková s tím však nesouhlasí.

Přehrát

00:00 / 00:00

M. Žižková: Mýtné

Komise chce vládě vítěze tendru doporučit na jejím nejbližším jednání, to znamená zítra.

Lidé v důchodu u nás v průměru pobírají 7700 korun měsíčně. Vyplývá to z údajů České správy sociálního zabezpečení. Důchody se ale výrazně liší podle pohlaví - zatímco penze mužů se pohybují kolem 8600 korun, ženy berou zhruba jen 7000 měsíčně. Radiožurnálu to potvrdil ústřední ředitel správy sociálního zabezpečení Jiří Hojdekr.

Přehrát

00:00 / 00:00

J. Hojdekr: Důchody

Jiří Hojdekr si proto myslí, že za ženy by měl po dobu, kdy pečují o děti, přispívat do důchodového systému stát - jinak se to bude do výše jejich penze nadále negativně promítat.

Tuzemské i zahraniční firmy opět chystají na Vánoce neutuchající reklamní kampaně. Jejich rozpočet je velmi velkorysý - firmy počítají s tím, že za předvánoční reklamu utratí šest miliard korun, tedy nejméně o miliardu více než loni. Říjen, listopad a tři týdny před svátky jsou pro reklamní kampaně vrcholným obdobím a výdaje za toto období představují zhruba třetinu z celkové sumy za celý rok. Celková tržba médií však podle Štěpána Woldeho ze společnosti ArboMedia může díky poskytnutým slevám spadnout na mnohem menší sumu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Š. Wolde: Reklama před Vánoci

Velkou nevoli mezi českými ekonomy vyvolal článek v prestižním časopise Barrons, podle kterého se hospodářský obrázek nových zemí Evropské unie, tedy i České republiky, velmi pokazil. Ekonomka Raiffeisen Bank Helena Horská je přesvědčena, že problémy nových ekonomik jsou v článku nafouknuty. Stejně tak jako obavy o vývoj akciových trhů těchto zemí nebo obavy z toho, že region opouštějí významní zahraniční investoři.

Přehrát

00:00 / 00:00

H. Horská: Potíže nových ekonomik

Podrobněji se k hodnocení problémů naší ekonomiky vrátíme na Radiožurnálu krátce po čtvrt na deset v dnešním Ekonomickém magazínu.

Marika Táborská, Naďa Bělovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme