Ekonomické informace 15. 11. 2005

Ministerstvo dopravy prý porušilo při soutěži na dodavatele mýtného systému zákon - tvrdí to jeden z účastníků tendru, sdružení Mytia. Důchody českých mužů a žen se výrazně liší. Firmy počítají s tím, že za předvánoční reklamu letos utratí šest miliard korun. Článek v prestižním časopise Barrons, podle něhož se hospodářský obrázek nových zemí Evropské unie velmi pokazil, vyvolal nevoli mezi českými ekonomy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1

Dálnice D1 | Foto: www.rsd.cz

Ministerstvo dopravy porušilo při soutěži na dodavatele mýtného systému zákon - tvrdí to sdružení Mytia, které podalo v tendru nejnižší nabídku. Mytia považuje za porušení pravidel otevřeného řízení to, že ministerstvo tají rozhodnutí i týden poté, co komise nejlepší nabídku vybrala. Podle sdružení již rozhodnutí komise mělo být účastníkům tendru k dispozici. Ministerstvo také tvrdí, že o vítězi by měla rozhodovat vláda a to je podle sdružení v rozporu se zákonem. Mluvčí ministerstva Marcela Žižková s tím však nesouhlasí.

Přehrát

00:00 / 00:00

M. Žižková: Mýtné

Komise chce vládě vítěze tendru doporučit na jejím nejbližším jednání, to znamená zítra.

Lidé v důchodu u nás v průměru pobírají 7700 korun měsíčně. Vyplývá to z údajů České správy sociálního zabezpečení. Důchody se ale výrazně liší podle pohlaví - zatímco penze mužů se pohybují kolem 8600 korun, ženy berou zhruba jen 7000 měsíčně. Radiožurnálu to potvrdil ústřední ředitel správy sociálního zabezpečení Jiří Hojdekr.

Přehrát

00:00 / 00:00

J. Hojdekr: Důchody

Jiří Hojdekr si proto myslí, že za ženy by měl po dobu, kdy pečují o děti, přispívat do důchodového systému stát - jinak se to bude do výše jejich penze nadále negativně promítat.

Tuzemské i zahraniční firmy opět chystají na Vánoce neutuchající reklamní kampaně. Jejich rozpočet je velmi velkorysý - firmy počítají s tím, že za předvánoční reklamu utratí šest miliard korun, tedy nejméně o miliardu více než loni. Říjen, listopad a tři týdny před svátky jsou pro reklamní kampaně vrcholným obdobím a výdaje za toto období představují zhruba třetinu z celkové sumy za celý rok. Celková tržba médií však podle Štěpána Woldeho ze společnosti ArboMedia může díky poskytnutým slevám spadnout na mnohem menší sumu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Š. Wolde: Reklama před Vánoci

Velkou nevoli mezi českými ekonomy vyvolal článek v prestižním časopise Barrons, podle kterého se hospodářský obrázek nových zemí Evropské unie, tedy i České republiky, velmi pokazil. Ekonomka Raiffeisen Bank Helena Horská je přesvědčena, že problémy nových ekonomik jsou v článku nafouknuty. Stejně tak jako obavy o vývoj akciových trhů těchto zemí nebo obavy z toho, že region opouštějí významní zahraniční investoři.

Přehrát

00:00 / 00:00

H. Horská: Potíže nových ekonomik

Podrobněji se k hodnocení problémů naší ekonomiky vrátíme na Radiožurnálu krátce po čtvrt na deset v dnešním Ekonomickém magazínu.

Marika Táborská, Naďa Bělovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme