Ekonomické informace 16. 4. 2007

Ještě dnes, den před ohlášenou stávkou, se vedení Škody Auto sejde s odboráři. Výrobcům nealkoholických nápojů i obchodníkům se nelíbí nápad ministerstva životního prostředí zavést u nás povinné zálohy na plastové láhve. MMF: Celosvětová ekonomika se dlouhodobě vyvíjí velmi příznivě, a to ve většině významných oblastí.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

PET lahve

PET lahve | Foto: ZOD Brumovice

Ještě v pondělí - den před ohlášenou stávkou - se vedení Škody Auto sejde s odboráři. Jak v České televizi řekl personální šéf automobilky Martin Jahn, případná jednodenní stávka není pro firmu žádná hrozba, ale spíše signál. Časově neomezená stávka, která by vyřadila výrobu až na pět dní, je ale závažný krok. Jahn nepředpokládá, že by k ní nakonec došlo.

Přehrát

00:00 / 00:00

M. Jahn k případné stávce

Vedení Škody v pátek stáhlo poslední nabídku, která počítala se zvýšením mzdových tarifů o deset procent. Návrh den předtím odbory odmítly. Sporným bodem je inflační doložka. Odboráři chtějí proplácet inflaci celou, firma nabízí proplácení až od tří procent.

Výrobcům nealkoholických nápojů i obchodníkům se nelíbí nápad ministerstva životního prostředí zavést u nás povinné zálohy na plastové láhve. Firmy tvrdí, že by kvůli tomu musely investovat několik miliard korun a obávají se i výrazného poklesu prodeje nápojů. Podle Svazu výrobců nealkoholických nápojů by to také vedlo ke zdražení. Zálohy za PET láhve platí lidé například ve Skandinávii nebo v Německu.

Celosvětová ekonomika se dlouhodobě vyvíjí velmi příznivě, a to ve většině významných oblastí. K tomuto závěru došel Mezinárodní měnový fond na jarním zasedání světových finančníků a bankéřů ve Washingtonu. Byl tam i zpravodaj Českého rozhlasu ve Spojených státech Alexandr Pícha.

Přehrát

00:00 / 00:00

A. Pícha: Mezinárodní měnový fond

Dovoz ojetých aut by letos mohl stoupnout o desetinu na 205.000 vozidel. Odhaduje to Sdružení automobilového průmyslu. Už loni přitom import vzrostl, když přestala platit osmiletá hranice pro stáří dovážených aut. Kvůli uvolnění pravidel pro dovozy se podle Pavla Tunkla se Svazu dovozců automobilů do Česka znovu začaly dovážet dokonce i dvoutaktní automobily, jejichž import byl zakázán už v polovině 80. let.

Milan Kopp, Tomáš Medek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme