Obliba virtuálních operátorů roste. Loni zdvojnásobili počet zákazníků

Počet zákazníků mobilních virtuálních operátorů se v Česku loni skoro zdvojnásobil. Je jich 1,2 milionu. Vyplývá to z předběžných údajů operátorů pro Český telekomunikační úřad.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mobilní telefon (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Celkově bylo na konci minulého roku na trhu 14,6 milionu aktivních SIM karet, což je o čtyři procenta více, než na konci roku 2013. Podíl virtuálních operátorů se zvýšil ze 4,5 procenta předloni na loňských 8,2 procenta.

„Klasický operátor má vlastní infrastrukturu, to znamená síť. Má licenci na provozování té sítě. Virtuální operátor od něj služby velkoobchodně nakupuje a přeprodává je svým zákazníkům,“ vysvětluje rozdíl Jan Matura ze serveru mobil.idnes.cz.

Přehrát

00:00 / 00:00

Počet zákazníků mobilních virtuálních operátorů v Česku se loni téměř zdvojnásobil. O nárůstu mluvil Jan Matura ze serveru mobil.idnes.cz

Největšími hráči jsou Blesk Mobil, Tesco Mobile a Mobil.cz, na které se dotahuje SAZKAmobil. Dalším velkým hráčem je Mobil od společnosti ČEZ.

Celkem na trhu působí více než 80 virtuálních operátorů včetně značkových přeprodejců služeb. Nejvíce zákazníků virtuálních operátorů využívá síť O2.

„Operátorů je hodně a pravděpodobně se do budoucna bude jejich počet snižovat. Na druhou stranu někteří operátoři mají třeba jenom tisíc nebo dva tisíce klientů. Specializují se na úzkou část trhu a nemají ambice, aby se z nich stali velcí hráči,“ popisuje Matura.

Mobilní virtuální operátoři začali vznikat před dvěma lety po náznacích Českého telekomunikačního úřadu, že začne tuzemský mobilní trh kvůli omezené konkurenci regulovat. Prvním virtuálním operátorem byl Blesk Mobil.

ČTK, Alžběta Havlová, Anna Kottová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme