Pixmania v ČR dále expanduje. V Brně otevírá obchodní a logistické centrum
Největší evropský internetový obchod se spotřební elektronikou - francouzská Pixmania se chystá v Brně zřídit své obchodní a logistické centrum. Investuje do něj v příštích dvou, třech letech až dvacet milionů eur, což je v přepočtu půl miliardy korun. Chystá se odsud obsluhovat trhy ve střední a východní Evropě, Německo a Rakousko.
Podle spolumajitele a generálního ředitele největšího evropského internetového obchodu se spotřební elektronikou Pixmania Steva Rosenbluma se společnost rozhodla pro Brno hned z několika určujících důvodů.
Pixmania se chystá v Brně zřídit své obchodní a logistické centrum. Více spolumajitel a generální ředitel společnosti Steve Rosenblum.
„Důvod, proč přicházíme do Brna je hlavně ten, že jsme tu potkali hodně talentovaných lidí. Kvalifikovanou pracovní sílu. Už tu rok tam máme centrum sdílených služeb. A rozhodli jsme se zřídit v Brně i naši centrálu, kvůli kvalitě zaměstnanců v oblasti IT, financí, inženýrů i zákaznických služeb, které momentálně nenacházíme ve Francii. Můžeme odsud pokrývat velkou část evropského trhu, včetně lidnatých zemí, jako je Polsko. Všude je to pár kilometrů,“ uvedl Rosenblum pro Rádio Česko a poodhalil i plány k vytvoření nových pracovních míst:
„Loni jsme tu měli 40 lidí, ale ještě nebyli našimi zaměstnanci. V lednu jsme najali 14 dalších. Do prosince to bude dalších dvacet. V tuto chvíli je tedy hledání nových zaměstnanců hodně intenzívní. Chceme zaměstnat hodně IT expertů, ale hledáme také lidi na marketing, manažera, nákupčí nebo zaměstnance pro oblasti logistiky.“
Jde o to, nabídnout něco jiného
Čeští zákazníci jsou zvyklí léta nakupovat spotřební zboží na jiných serverech. Z nich největší podíl na trhu má momentálně Alza. Působí tu ale také Mall nebo Kasa. Otázkou zůstává, jak chce proniknout na zdejší trh právě Pixmania. Podle Rosenbluma jde především o to, nabídnout Čechům něco, na co nejsou zatím příliš zvyklí.
„Když přicházíme na trhy do jakékoliv země, vždycky je tam konkurence. Daří se nám ale ovládnout trhy, nebo je aspoň sdílet s těmi, kdo na nich mají největší podíl. Máme výhodu v osvědčených webových stránkách a nízkých cenách. Tady nabídneme Čechům výrobky, které jsou k dostání jinde v Evropě, v Británii, či ve Španělsku. Letos jsme tu měli obrat 12 - 15 milionů euro a to chceme teprve zavést službu cash and delivery. K té se obvykle přikloní všichni zákazníci. Náš podíl na trhu je ale už teď dvacetiprocentní,“ prozradil Steve Rosenblum a dodal:
„Otevřeme i kamenné obchody, ale malé, čímž budeme konkurovat hlavně Alze. Zdá se nám také, že je tu prostor pro tři až čtyři webové stránky, doufáme, že zaujmeme hodně zdejších zákazníků i zaměstnanců konkurence.“
Soupeř Amazon
Ve světě soupeří Pixmania zejména s Amazonem, největším internetovým obchodem na světě. Podle Rosenbluma je postavení obou firem trochu odlišné.
„Amazon je největší internetový obchod na světě, protože je největší na americkém trhu. Když uspějete tam, máte úspěch ve světě vůbec. Ale když se zaměříte na evropský trh, odečtete knihy a CDromy, které neprodáváme, v prodejích se blížíme Amazonu. Jsou dobří, ale my jsme ve 26 zemích, Amazon působí jen ve Francii, UK a Německu,“ zmínil.
Rosenbalum také přiznal, že obrat Pixmanie rovněž z velké části ovlivňují nové technologie:
„Technologie jsou hnací silou trhu. Lidé rádi nakupují inovace a každá technologická novinka pro nás znamená zvýšení prodeje. Mobilní internet je teď silný trend. Nemyslím si, že zatím nahradí domácí počítače. Pro nás ale znamená, že si zákazník může prohlížet zboží odkudkoliv a kdykoliv. Hranice nehrají roli. Počítáme tedy s telefony s operačním systémem android, s ipady, iphony i blackberry. Čím rychlejší máte doma internet, tím víc nakupujete. Je to snadné a proto víc riskujete. A díky telefonům se objem obchodů po internetu ještě zvýší.“