Převod čísla k novému operátorovi zabere od září výrazně kratší dobu

Pokud si při změně operátora chcete nechat své staré telefonní číslo, jeho přenos potrvá od září mnohem kratší dobu. Zatímco nyní na to mají operátoři tři týdny, od pondělí to budou muset stíhat za čtyři dny. Přikazuje jim to loňské nařízení Českého telekomunikačního úřadu. Mobilní operátoři se dohodli, že nový systém spustí právě od září.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Smartphone (ilustrační foto)

Smartphone (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Podle Asociace provozovatelů mobilních sítí k tomu bylo potřeba nové technické zázemí, nový systém, který stál desítky milionů korun a stovky hodin práce specialistů. Systém má totiž několikanásobně větší kapacitu než ten starý.

V plném vytížení umožní přenést mezi jednotlivými poskytovateli mobilních služeb až 150 tisíc mobilních čísel týdně. Jen pro ilustraci: za celý loňský rok přenesli operátoři 350 tisíc telefonních čísel svých zákazníků.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o změnách v převádění čísel k novému operátorovi zjišťovala redaktorka ČRo Jitka Hanžlová.

Vyšší kapacita je nutná, protože lidé mají právo měnit poskytovatele, kolikrát chtějí, takže teoreticky mohou během jednoho měsíce vystřídat i několik operátorů.

Nový sytém je prý pro zákazníky mnohem bezpečnější, protože je maximálně automatizovaný a méně náchylný k chybám lidského faktoru. Význam bezpečnosti přitom neustále roste úměrně s tím, jak přibývá lidí využívajících mobilní telefonní číslo i jako autorizační prostředek pro řadu různých aplikací včetně bankovnictví.

Postup převedení čísla

Zákazník, který chce přejít od jednoho mobilního operátora k druhému, by si měl ze všeho nejdřív vyřídit takzvané ukončení smluvního vztahu u opouštěné firmy.

Až podá platnou výpověď, dostane u svého původního operátora unikátní identifikační číslo. U nového operátora si pak zvolí, jaké služby bude chtít využívat, případně s jakým tarifem. Následně podá žádost o přenesení svého mobilního čísla.

Od tohoto okamžiku se rozběhne automatizovaný proces, který končí čtvrtý den od zahájení přenosu čísla. Zákazník pak vloží do telefonu novou SIM kartu a začne využívat služby nového poskytovatele.

Unikátní identifikační číslo potvrzuje, že zákazník podal platnou výpověď u opouštěného operátora. Jde rovněž o důležitý bezpečnostní prvek, jak upozorňuje prezidentka Asociace provozovatelů mobilních sítí Michaela Renčínová.

Mobilní telefon. Ilustrační foto | Foto: Fotobanka Stock.xchng

„Zajišťuje naprostou bezpečnost vašeho čísla. Není možné, aby vám vaše číslo někdo ukradl během přenosu, a to platí jak pro předplacené karty, tak pro tarify,“ vysvětluje Renčínová.

Pokud nejste majitelem telefonního čísla, nemůžete tento unikátní kód dostat a číslo nikdy nepřenesete. Podrobnosti jsou na webových stránkách asociace www.apms.cz

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme