Reklamace mají zlevnit i už dostavěné silnice

Reklamacemi nekvalitní práce chce ministerstvo dopravy zlevnit i už dostavěné cesty. Soustředí se teď na dodavatele s největším objemem zakázek - firmu Skanska.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

dálniční most

dálniční most | Foto: Milan Kopecký | Zdroj: Český rozhlas

Uplatňovaná výše škod dosahuje podle nejčernějšího scénáře až jedné miliardy korun. Ministerstvo dopravy považuje za nejvíce problematické v případě firmy Skanska 4 projekty, z toho 3 se týkají dálnic D1 a D11 a 1 městského okruhu v Brně.

Přehrát

00:00 / 00:00

O reklamacích stavebních prací mluvil ve Zprávách o čtvrté Martin Drtina

Ministr Vít Bárta dává spoluvinu za závady na stavbách dodavateli, i když připouští, že pochybili i zaměstnanci Ředitelství silnic a dálnic, kteří úseky převzali.

Pokračuje tak spor mezi Skanskou a resortem dopravy, na jehož začátku stála neochota Skansky dobrovolně se vzdát v rámci úspor dojednané ceny. Ministerstvo se tedy rozhodlo se těchto peněz domoci jinak a začalo mohutně reklamovat.

Celkově tak chce od svého největšího dodavatele, firmy Skanska, získat resort nazpět 600 milionů až jednu miliardu korun. Podle ministra Víta Bárty jsou největší problémy s kvalitou dálnice D11, kde se zvlnil povrch vozovky:

"Když kvůli špatné dodávce svodidel občané České republiky musejí jezdit stovkou, někde dokonce 80, místo toho, aby po těch nemravně drahých dálnicích jezdili 130, tak - když už tedy za nadstandardní peníze něco postavím - tak se přetrhnu, abych ukázal, že je to nejkvalitnější a nejdokonalejší, co je k dispozici,“ uvedl ministr.

Proti snahám Bárty šetřit se Skanska už dříve ohradila a připravuje právní kroky.

O pětinu méně chce stát platit za výběr mýtného. Ministr dopravy Vít Bárta už dopis s tímto požadavkem zaslal provozovateli systému, firmě Kapsch. Nevytýká mu konkrétní chyby, chce ale nynější systém zrevidovat a ušetřit: „Žádám po společnosti Kapsch 20procentní slevzu na provozních nákladech na provozování mýtného systému v České republice.“

Milan Kopp, Martin Drtina Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme