Šizený kečup z Lidlu. Obsahoval polovinu rajčat, než nařizuje vyhláška

Kečup prodávaný v Lidlu měl o polovinu méně rajčat, než nařizuje vyhláška. Vyplývá to ze zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Jde o potravinu nazvanou Kania Curry Ketchup Mild. Jako výrobce je označený Lidl, zemí původu je Německo, uvedl v tiskové zprávě mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Podle tiskové mluvčí Lidlu Zuzany Holé nastalo pochybení při výrobě etikety, na které byl špatný název.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kania Curry Ketchup Mild z Lidlu

Kania Curry Ketchup Mild z Lidlu | Zdroj: Státní zemědělská a potravinářská inspekce

Podíl rajčatové sušiny v kečupu musí být nejméně sedm procent, tento jí obsahoval 3,5 procenta.

„Jedná se tak o klamavé informování spotřebitele o parametru potraviny, který má zásadní vliv na její charakter," vysvětlil mluvčí Státní zemědělské a potravinářské inspekce Pavel Kopřiva.

„Označení výrobku totiž neumožnilo spotřebitelům získat pravdivé informace o skutečné povaze potraviny, a pod názvem kečup tak mohli očekávat výrobek s vyšším obsahem rajčat," dodal Kopřiva. Úřad zahájí s Lidlem správní řízení o uložení pokuty.

„Jedná se o případ, který byl řešen již koncem května. Výrobek Kania Curry Ketchup Mild jsme prodávali pouze v rámci akční nabídky. Výrobek byl ihned stažen z prodeje,“ uvedla pro server iROZHLAS.cz mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

„Bohužel došlo k pochybení při výrobě etikety, na které byl použit nesprávný název. Nejedná se tedy o kvalitativní pochybení. Správné označení výrobku mělo být Rajčatová omáčka s kari,“ doplnila Holá.

Problémy měl i Kaufland

S privátní značkou kečupu měl minulý týden problém i řetězec Kaufland, který prodával kečup K-Classic Tomato rajčatový jemný, vyrobený v Polsku. Ač se na obale uvádělo, že na 100 gramů výrobku se použilo 205 gramů rajčat, ve skutečnosti to bylo jen 152 gramů. I s Kauflandem zahájila inspekce správní řízení.

V posledních týdnech se mezi politiky i v médiích významně řeší dvojí kvalita potravin. Výrobky určené pro západoevropský trh mají v některých případech odlišné složení než výrobky pro země bývalého východního bloku, přestože jde o stejnou značku a stejné či podobné balení. Obvykle je potravina určená pro západoevropský trh kvalitnější.

ako, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme