Lidl

| ČTK |Ekonomika

Lidl začíná vydávat vlastní stravenky. Na konkurenci tlačí nízkou provizí

Diskonty Lidl vstupují na český trh s obědovými stravenkami. Firma uvádí, že za jejich přijímání účtuje restauracím nejnižší provizi na trhu 2,5 procenta. Stravenky Lidlu již nyní využívá 8000 zaměstnanců společnosti a od dubna ji bude využívat i více než 12 000 zaměstnanců Kauflandu jako firemní benefit. Společnost Lidl to uvedla v tiskové zprávě.

| ČTK |Zprávy z domova

Inspekce varuje před polským mletým masem z Lidlu, obsahuje bakterie salmonely

Státní zemědělská a potravinářská inspekce varuje spotřebitele, aby nejedli půlkilogramový mix polského mletého hovězího a vepřového masa z Lidlu. Analýza výrobku potvrdila kontaminaci bakteriemi salmonely, informoval ve čtvrtek v tiskové zprávě mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Inspekce vložila informaci do systému rychlého varování pro potraviny a krmiva (RASFF).

|Barbora Benešová |Zprávy z domova

Řetězce chystají soutěže o hodnotné ceny. Umožnila jim to novela loterijního zákona

Od začátku roku mohou obchodní řetězce pořádat soutěže o hodnotné ceny - výjimkou tak nebudou výhry jako drahá auta nebo třeba zájezdy do Karibiku. Umožnila to novela loterijního zákona. Jako první nové možnosti zřejmě využije řetězec Tesco už na jaře. Ještě do konce loňského roku se musely obchodní řetězce řídit pravidly, která jim nařizovala, že nepeněžité výhry v jednom roce nesměly přesáhnout částku 200 000 korun. Teď žádný limit neexistuje.

|Dominika Píhová |Zprávy z domova

Leták s černochem pobouřil zákazníky Lidlu. Žijeme v 21. století, vzkázal jim řetězec

Jediný leták vyvolal na sociálních sítích nečekanou diskusi a vlnu kritiky. Některým zákazníkům řetězce Lidl se nelíbí, že se v reklamním letáku objevil černošský model. Někteří tvrdí, že od letáku v Česku čekají typické české modely, jiní dodávají, že podobná reklama odradí zákazníky-vlastence. Lidlu se ale také desítky uživatelů zastaly. V pozitivních příspěvcích obchodnímu řetězci děkují a chválí ho za způsob, jakým na kritické ohlasy reaguje.

|Vojtěch Koval |Zprávy z domova

Falšovaných masných a mléčných výrobků ze zahraničí v Česku přibývá, zjistila SPZI

V českých obchodech přibývá falšovaných masných a mléčných výrobků dovezených ze zahraničí. Ukazují to kontroly Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SPZI). Falšované potraviny mají na obalu uvedený výrazně vyšší obsah masa nebo takzvaného mléčného tuku, než kolik skutečně obsahují, a to až o desítky procent. Podle inspekce to přitom zásadně mění vlastnosti potravin.