Výstavba magnetické rychlodráhy v Mnichově dostala zelenou

Mnichovské hlavní nádraží a tamější letiště zřejmě přece jen spojí magnetická rychlodráha Transrapid. Na realizaci kontroverzního projektu se dohodla bavorská vláda, Německé dráhy a blíže neupřesnění průmysloví partneři. První cestující by měl Transrapid svézt v roce 2014.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

rychlovlak Transrapid

rychlovlak Transrapid | Foto: Transrapid International

Zamýšlená třicet sedm kilometrů dlouhá trasa má být prvním komerčním využitím systému založeného na magnetické levitaci v Německu. Magnetická rychlodráha je zatím v provozu pouze v čínské Šanghaji.

O výstavbě rychlodráhy, která by cestující přepravila za deset minut z centra bavorské metropole na letiště, se vedou diskuse už řadu let. Spolková vláda je ochotná uhradit polovinu nákladů, které se odhadují na 1,85 miliardy eur. Po Bavorsku ale kabinet požadoval, aby zacelilo zbývající finanční mezeru představující asi 165 miliónů eur. To se na nočním jednání, kterému byli mimo jiné přítomni bavorský premiér Stoiber a šéf Německých drah Mehdorn, podařilo. Edmund Stoiber chtěl za každou cenu dosáhnout dohody před 9.říjnem, kdy odejde z funkce zemského ministerského předsedy.

Otazníky nad první komerční trasou Transrapidu v Německu ale přetrvávají. Ministr financí Steinbrück se obává, že by v průběhu stavby mohlo dojít k enormnímu zvýšení nákladů. Koalice sociálních demokratů a zelených, která vládne mnichovské radnici, má ale jiný názor. Podle ní je celý projekt zbytečným mrháním peněz. Bylo by prý daleko smysluplnější investovat do nové linky S-Bahnu.

Jiří Hošek, Pavel Schrötter Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme