Začíná výstavba železničního koridoru na jih
Po nových železničních koridorech se bude jezdit až 160kilometrovou rychlostí. Jak probíhá výstavba nových tratí, dnes kontroluje inspekce Českých drah v jižních Čechách. Tam se začíná s výstavbou čtvrtého železničního koridoru, který spojí České Budějovice s Prahou. Výstavba jednoho železničního koridoru přijde na přibližně 37 miliard korun. Tvrdí to mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Realizace vysokorychlostní trati do Českých Budějovic a dál na Linec je nyní v projektové přípravě a vedení Českých drah spolu s jihočeským krajem prověřuje, zda nic nebrání začátku skutečné výstavby. Řada obcí má výhrady k novému vytyčení trati. "U tohoto koridoru dojde k mnoha místech k opuštění stávající trasy a vznikne úplně nová trať. Občané některé obce chtějí, aby jim vedla blíže, aby se lépe dostali na zastávky, jiné zase nechtějí koridor v blízkosti svých domů, a proto je třeba nalézt kompromis mezi různými požadavky."
Hlavní výhody přijdou v osobní dopravě. "V osobní dopravě budou jezdit běžné rychlíky i vlaky Eurocity například sestavené z klimatizovaných vozů, které už dneska cestující znají, a mimo jiné se tam objeví hlavně na prvním koridoru takzvaná Pendolina. První soupravy po zkouškách by se měly objevit v provozu v červnu 2004. A už v rámci toho zkušebního provozu s cestujícími se plánuje, že mezi Drážďany a Vídní zkrátí jízdní dobu o 40-60 minut."
Podle mluvčího firmy Petra Šťáhlavského přinese koridor výhody nejen v osobní dopravě. "Hlavně je upravena průchodnost a zatížení i pro nejtěžší vlaky v mezinárodní dopravě. Do budoucna by tak měly umožnit provoz těch nejtěžších vlaků s kontejnery, s kamiony a musí odpovídat určitým podmínkám v rámci Evropské unie, protože to budou trasy, které budou otevřeny i pro zahraniční konkurenci po našem vstupu do Unie."