USA v rámci boje s obezitou chystají razantní změnu v označování potravin

Zákazníky amerických supermarketů může čekat velká změna, dokonce největší za posledních 20 let. Nově by se měli dozvídat více o tom, z čeho všeho se potraviny na pultech obchodů skládají. Záměr prosadit nová pravidla ohlásila první dáma Spojených států Michelle Obamová v rámci kampaně za zdravější americkou populaci.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z nutričního štítku na obalech by se Američané měli dozvídat víc o složení  potravin

Z nutričního štítku na obalech by se Američané měli dozvídat víc o složení potravin | Zdroj: Reuters

Spotřebitelé v USA by se v budoucnu měli z informací na obalech více dozvědět o nutričním složení potravin, tedy to, kolik tuků, cukrů, bílkovin, vitamínů a dalších látek obsahují. Jak prohlásila první dáma Spojených států Michelle Obamová, údaje by měly být přehlednější a měly by také lidem dát realističtější představu o tom, co se chystají pozřít.

Mnozí američtí komentátoři nicméně upozorňují, že se zatím neví, jak dalece je návrhu nakloněna potravinová lobby, která má v zemi silné slovo. Leccos se ukáže už během příštích týdnů a měsíců, protože návrhy jsou během příštích 90 dnů otevřeny komentářům. Jejich zavádění do praxe potrvá nejméně dva roky.

Přehrát

00:00 / 00:00

O kampani za zdravější americkou populaci mluvila zpravodajka ČRo v USA Lenka Kabrhelová

Největší sdružení amerických výrobců potravin návrh označilo za promyšlený, ale zatím neřeklo, jestli ho podpoří. Pro výrobce by šlo od roku 1990 o největší změnu, která je součástí boje proti obezitě, a hlavně proti dětské obezitě, jejíž snížení si Michelle Obamová vytkla za jeden z hlavních cílů.

Podle nových dat, která byla zveřejněna tento týden, klesla obezita u dětí mezi 2 a 5 lety za posledních 10 let o celých 43 procent. Vědci zatím nevědí, co přesně za tím stojí, ale prý to může být pokles spotřeby slazených nápojů.

Podle vědců jde o velice dobrý trend; dětská obezita je riziková pro vývoj obezity, rakoviny i srdečních onemocnění v dospělém věku, a i proto se na ni kampaně zaměřují. Co se týče snižování obezity u dospělých, tam už to tak slavné není, obézní je podle expertů více než třetina Američanů.

Lenka Kabrhelová, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme