Most v Ropici na Třinecku se opravuje, auta jezdí po provizorním vojenském

Stovky kamionů a osobních aut překonávají ode dneška řeku v Ropici na Třinecku po provizorním vojenském mostě, který tam dělníci postavili za několik dnů. Stávající historický most totiž silničáři uzavřeli kvůli opravě. Vojenský most je však úzký, provoz je proto možný jen v jednom směru, a i tak se na něj kamiony stěží vejdou. Řidiči se proto obávají dlouhých kolon.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Most v Ropici těsně před uzavřením. Vlevo těsně sousedí s provizorním vojenským mostem

Most v Ropici těsně před uzavřením. Vlevo těsně sousedí s provizorním vojenským mostem | Foto: Iva Havlíčková | Zdroj: Český rozhlas

„Bojím se, že bude kolaps dopravy až do Těšína a do Třince, protože než se ty kamiony rozjedou, v té zatáčce to bude asi hrozné.“

Mladá řidička Petra jezdí touto trasou z Českého Těšína denně. Už dnes bude stát spolu s kamiony v řadě na semafor. „Myslím si, že čekací doba 20 minut, jak píšou, určitě nebude. Že bude asi delší,“ míní.

Provizorní most z ocelové konstrukce je dost úzký, na šířku se dá přejít pěti kroky. „Některé velké kamiony, které vozí osobní auta, asi budou mít dost velký problém, aby se tam vměstnaly a bez úhony projely,“ obává se starostka Uršula Waniová ze sdružení Pro rozvoj Ropice.

Přehrát

00:00 / 00:00

O opravě mostu v Ropici na Třinecku informovala reportérka Iva Havlíčková

Zkušenosti s kyvadlovou dopravou po provizorním mostě už přitom v obci mají z roku 2006. Jenže oprava tehdy nedopadla nejlépe.

„Most byl už několikrát opravován v rámci reklamace a teď je opravován znovu, protože každou zimu dělá řidičům velké problémy. V místě obloukového mostu se vytvářejí obrovské jámy,“ popisuje starostka.

Milan Volf z Ředitelství silnic a dálnic, které most vlastní, vysvětluje, že potíže způsobuje slabé podloží. „Musí se zpevnit, sanovat a postavit nové konstrukční vrstvy. Jestliže je neúnosné podloží, dělalo by to pořád stejnou neplechu,“ tvrdí.

Potíže tu šoféry čekají zhruba šest týdnů. Denně místem projede asi 25 tisíc aut, z toho polovina jsou kamiony.

Iva Havlíčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme