V modernizovaných úsecích dálnice D1 na řidiče v následujících měsících nečekají žádné změny

V modernizovaných úsecích dálnice D1 se pro řidiče až do července nic měnit nebude. Budou jezdit po polovině dálnice ve dvou jízdních pruzích v obou směrech s tím, že se budou vyrovnávat s jízdou ve velmi úzkém jízdním pruhu mezi svodidly po levé ruce a kamiony pro pravé. Stavbaři na druhé polovině dálnice ale mají napilno.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Modernizace D1, frézování vozovky | Foto: Petr Jansa

Na modernizovaném úseku dálnice D1 v úseku Loket – Hořice v uplynulém týdnu už zmizel kompletní povrch do hloubky 30 centimetrů.

„Nyní dojde k odebrání cementové stabilizace do hloubky 12 centimetrů, následně k promísení recyklačními frézami a vylepšení zhruba 10 centimetrů stabilizační vrstvy. Poté začne pokládka nové 12centimetrové vrstvy nové stabilizace obohacené kamenivem a cementem,“ vysvětluje Ivan Čásenský z Ředitelství silnic a dálnic.

Dálnice v tomto úseku se začne znovu stavět během května, hotovo bude v červenci. Podobně to bude s úsekem Šternov – Psáře.

„Úsek teď má asi týdenní zpoždění, časy budou zhruba podobné. Jediná nevýhoda na úseku 5 je, že povrch je zde cementobetonový. Bude se tedy rozbíjet takzvanými gilotinami a odtěžení povrchu bude trošku komplikovanější a nepůjde tak rychle jako na úseku 9,“ říká Čásenský.

'Řidiči musí vydržet'

Na modernizovaném úseku u Jihlavy má řada řidičů problém s tím, že nemůžou najet ve směru na Brno. Obdobné je to i u Lokte, kde se nedá na Brno najet a musí se vracet 10 kilometrů zpět na Prahu. Pro řidiče se tam ale nic nezmění.

„Musí to vydržet. Objízdnou trasu jsme nestanovovali, nicméně na úseku 14 probíhají práce s odstraněním cementobetonového krytu. Práce jdou o něco pomaleji, než zde na úseku 9, protože je tam cementobetonový kryt. Odtěženo by mělo být zhruba 30 centimetrů do konce týdne.“

Modernizace dálnice D1 | Foto: Český rozhlas

Petr Jansa Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme