V modernizovaných úsecích dálnice D1 na řidiče v následujících měsících nečekají žádné změny
V modernizovaných úsecích dálnice D1 se pro řidiče až do července nic měnit nebude. Budou jezdit po polovině dálnice ve dvou jízdních pruzích v obou směrech s tím, že se budou vyrovnávat s jízdou ve velmi úzkém jízdním pruhu mezi svodidly po levé ruce a kamiony pro pravé. Stavbaři na druhé polovině dálnice ale mají napilno.
Na modernizovaném úseku dálnice D1 v úseku Loket – Hořice v uplynulém týdnu už zmizel kompletní povrch do hloubky 30 centimetrů.
„Nyní dojde k odebrání cementové stabilizace do hloubky 12 centimetrů, následně k promísení recyklačními frézami a vylepšení zhruba 10 centimetrů stabilizační vrstvy. Poté začne pokládka nové 12centimetrové vrstvy nové stabilizace obohacené kamenivem a cementem,“ vysvětluje Ivan Čásenský z Ředitelství silnic a dálnic.
Dálnice v tomto úseku se začne znovu stavět během května, hotovo bude v červenci. Podobně to bude s úsekem Šternov – Psáře.
„Úsek teď má asi týdenní zpoždění, časy budou zhruba podobné. Jediná nevýhoda na úseku 5 je, že povrch je zde cementobetonový. Bude se tedy rozbíjet takzvanými gilotinami a odtěžení povrchu bude trošku komplikovanější a nepůjde tak rychle jako na úseku 9,“ říká Čásenský.
'Řidiči musí vydržet'
Na modernizovaném úseku u Jihlavy má řada řidičů problém s tím, že nemůžou najet ve směru na Brno. Obdobné je to i u Lokte, kde se nedá na Brno najet a musí se vracet 10 kilometrů zpět na Prahu. Pro řidiče se tam ale nic nezmění.
„Musí to vydržet. Objízdnou trasu jsme nestanovovali, nicméně na úseku 14 probíhají práce s odstraněním cementobetonového krytu. Práce jdou o něco pomaleji, než zde na úseku 9, protože je tam cementobetonový kryt. Odtěženo by mělo být zhruba 30 centimetrů do konce týdne.“