Na dálnici D1 budou dělníci pracovat i v noci. Firma by jinak nestihla termín
V modernizovaných úsecích dálnice D1 budou nový povrch pokládat 24 hodin denně. Firma, která má opravy na starosti, by jinak zakázku nestihla v termínu. Vyhrála totiž všechny tři zakázky, speciální finišér na pokládku cementobetonového povrchu přitom v Česku vlastní jen několik společností.
„Protože podzhotovitel Strabag vyhrál soutěž u všech úseků, vymyslel plán, jak se dvěma finišéry zvládnout v termínech všechny tři úseky,“ vysvětluje Ivan Čásenský, který je vedoucím Technické dozorčí správy Ředitelství silnic a dálnic na jednotlivých modernizovaných úsecích dálnice D1.
Podle něj firmy k práci nonstop přinutil i blížící se termín konce modernizace. „Samozřejmě je na zhotoviteli, jak si naladí harmonogram a jak se na jednotlivých pracích zdrží. Aby byl konec tak, jak má být, je nutné zvolit trojsměnný provoz,“ dodává Čásenský.
Aby modernizace u Šternova, Lokte a Jihlavy mohla skončit na podzim, musí být do července hotový jeden pás dálnice. Roli samozřejmě hraje i lukrativnost zakázky.
Jak připouští hlavní stavbyvedoucí firmy Strabag Daniel Houštecký, je výhodnější pracovat i v noci než se jedné zakázky vzdát.
„Objem je třikrát takový, než kdybychom dělali jen jednu stavbu. Ale z pohledu organizace je to samozřejmě výrazně složitější,“ říká Houštecký.
Od příštího týdne tak podle něj bude jedna strojní sestava pracovat nepřetržitě na připraveném úseku. Stěhovat na další úsek se nebude stroj, ale lidé.
Podle Jana Hořeního z Ředitelství silnic a dálnic se noční práce při opravách českých silnic určitě běžnými nestanou.
Například při chystané opravě nejfrekventovanější části dálnice D1 před Prahou muselo ŘSD od záměru pracovat v noci ustoupit.
„My jsme limitováni ve stavebním povolení podmínkami různých dalších orgánů. Noční práce nejsou z hlediska rušení nočního klidu povolené,“ dodává Hoření.
České uzavírky tedy v noci ožijí jen výjimečně, tak jako třeba teď na dálnici D1.