Německo zachvátila fotbalová horečka. Národní barvy se objevují na všem

Německo se obléklo do černo-červeno-žluté. Naši sousedi už žijí fotbalem. Fanoušci věří, že po 24 letech jejich tým konečně dosáhne na světovém šampionátu na zlato. U obrazovek, v restauracích i na náměstích budou fandit v národních barvách.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fotbalový míč

Fotbalový míč | Foto: Fotobanka stock.xchng

Německá vlajka jde na odbyt. Nejen o vlajky, ale o všechny možné i nemožné suvenýry v těchto dnech lidé doslova zakopávají.

K dostání jsou například vajíčka v barvě německé trikolóry, pecen chleba ve tvaru fotbalového míče, koláče zdobené vlajkou, hrnečky, deštníky i nafukovací lehátka.

Černo-červeno-žlutá vytlačila módní barvy. Zdobí trička, košile, klobouky i plavky. Tváře trenéra a jednotlivých reprezentantů na člověka útočí z televizních reklam na auta, kosmetiku i na oblečení. Zprávy od národního týmu vytlačily z titulních stran informace o dění na Ukrajině nebo souboji o předsedu Evropské komise.

„Máme ta nejlepší předsevzetí, vše je připraveno, vývoj je pozitivní. Jsem přesvědčený, že v silách tohoto týmu je být mistry světa,“ nechal se slyšet manažer německého týmu Oliver Bierhoff, který tak nahnal do náruče obchodníků další tisíce fanoušků.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak prožívají Němci nadcházející fotbalové mistrovství světa, zjistila zpravodajka Klára Stejskalová

Výrobci vlajek si jen mnou ruce.

„Tolik suvenýrů se u nás neprodává. My Španělé jsme pyšní na naše mužstvo, ale nemáme obchod pro národní tým, jako má třeba Real Madrid. Když srovnám poslední mistrovství světa, myslím, že nebylo vidět tolik národních vlajek v ulicích nebo na autech jako tady,“ říká Aurora Minguez, zpravodajka ze země, která vyhrála poslední světový i evropský šampionát.

Na fotbalovou euforii vsadil také tým obchodníků z Monheimu. Před čtyřmi lety vydělali miliony na vuvuzelách, kterých prodali 5 milionů. Teď vrhli na trh combinho - kombinaci bubínku, chrastítka, trubky a píšťalky.

K dostání je za 9 eur a devadesát centů, což je mnohem víc, než kolik stála vuvuzela. Věří, stejně jako další obchodníci s cetkami, že mistrovství bude zlatým dolem. Pokud ovšem německý tým předčasně vypadne, přijdou naopak o spoustu peněz.

Klára Stejskalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme