Ukradený mobilní telefon se může Britům značně prodražit
Obyvatelům Velké Británie, kterým někdo odcizil mobilní telefon nebo SIM kartu, často operátor zasílá k úhradě vysoké účty, přestože krádež okamžitě nahlásili. Podle jednoho z úřadů na ochranu spotřebitelů se tento problém týká asi 160 tisíc Britů ročně. O situaci už se začala zajímat i londýnská vláda.
Špatnou zkušenost mají dotčení klienti zejména se Španělskem. Poradna Citizens Advice uvádí, že plná třetina Britů, která se na ni obrátila, přišla o telefon právě tam.
Stalo se to i panu Mattiovi, který celou anabázi popsal BBC: „Svého operátora jsem o krádeži neinformoval do 24 hodin. Ten mi pak vystavil účet na 5000 liber, což jsem se dozvěděl až v okamžiku, když jsem chtěl po pěti týdnech zrušit smlouvu.“
„Zloději mým telefonem volali na zpoplatněná čísla a pokoušeli se o finanční podvody. Operátor mě o zablokování čísla informoval tak, že poslal SMS zprávu na číslo ukradeného telefonu,“ dodal.
Krádež mobilního telefonu se může ve Velké Británii změnit ve velmi drahou noční můru, informuje zpravodaj Jiří Hošek
V tomto případě zákazník nakonec vyjednal snížení dlužné částky z 5000 na 500 liber. Rekordní částka, kterou jeden z britských operátorů oběti krádeže naúčtoval, činila 23 tisíc liber.
Už více než před rokem nabídla tehdejší členka britské vlády Maria Millerová řešení, že se účet vyšplhá nejvýše na částku 50 liber, pokud dojde ke krádeži mobilního telefonu nebo SIM karty a zákazník vše řádně nahlásí.
V podstatě jde o variaci na pravidla pro případ odcizení kreditní nebo debetní karty. Jenže jednání s operátory se vlečou a ohledně určitých detailů se prý zatím nepodařilo dosáhnout shody.
Jeden z operátorů se obává, že zastropování částky za vzniklé škody bude mít za následek, že se lidé nebudou obtěžovat krádeže hlásit. Jiná společnost má zase pocit, že by se mohlo vytvořit prostředí, kde se organizovaný zločin ještě více zaměří na krádeže mobilních telefonů.