Lávka s ocelovým obloukem nahradí v Berouně nevyhovující přemostění Litavky

Beroun se chystá vyměnit ocelovou lávku přes Litavku u Obchodní akademie. Spojuje vlakové nádraží s centrem města, což je velmi frekventovaná trasa. Stávající přemostění je ve špatném stavu, navíc si na něj stěžovali pejskaři.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Radnice v Berouně

Radnice v Berouně | Foto: Petr Kološ

O nedobrém stavu lávky se ve své zprávě zmiňují kontroloři, kteří mosty a lávky ze zákona pravidelně kontrolují. Oprava by vyšla na podobné peníze jako stavba nová, životnost opravené lávky by ale byla kratší.

„Do toho vstupovaly faktory ekonomické, praktické na údržbu, protiskluz a v podstatě i množící se stížnosti na drátěnku, ze které lávka přes řeku je,“ odůvodňuje stavbu starostka města Šárka Endrlová.

Do děrované podlážky totiž zapadávaly psí packy a drápky. Stejný problém představuje pro pejskaře i lávka přes Berounku, která spojuje centrum s autobusovým nádražím. Zvířata riskují poranění o ostrý plech, lidé je proto přes lávku často přenášejí nebo plánují trasu jinudy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktor Petr Kološ zjišťoval, jak by měla nová berounská lávka přes Litavku vypadat

Těmto komplikacím by chtělo město u nového přemostění Litavky předejít. „Já jsem to řešila jako poměrně velkou kauzu minulý rok, takže lávka bude taková, aby neklouzala, aby byla šetrná k dětem, k pejskům, lidem a tak dál,“ vysvětluje starostka.

Lávka vyjde na čtyři miliony korun. Stávající ocelovou konstrukci geometrických tvarů nahradí stavba s ocelovým obloukem. Široká bude dva a půl metru a navržena je s dřevěnou nebo dřevoplastovou podlahou. Konstrukčně se jedná o samokotvený ocelový oblouk s ocelovým táhlem.

„Městská architektka vybrala tuhle variantu, protože jí přijde, že je taková elegantní, lehká v kontextu okolí. Pak byla varianta betonová a ještě jedna taková funkcionalističtější. Ale zvítězila z praktických, ekonomických i vizuálních důvodů varianta ocelového oblouku,“ říká starostka.

V těchto dnech si Beroun nechává zpracovat projekt pro stavební povolení. Je také potřeba, aby se ke stavbě vyjádřili správci všech sítí, které most nese. Pak město vypíše výběrové řízení na stavební firmu. Stavět by se mohlo začít v létě.

„Mosty a lávky v Berouně jsou poměrně klíčová záležitost. Máme dvě zásadní řeky, které poměrně intenzivně prochází městem, a je potřeba se přes ně dostávat na několika místech. A další věc, pakliže se začne v létě budovat autobusové nádraží, v což doufáme, je potřeba, aby i pěší se k němu kultivovaným, bezpečným způsobem dostali,“ přibližuje Endrlová.

V loňském roce nechalo město opravit také lávky u zimního stadionu a lávku V Kozle.

Petr Kološ Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme