Nemocnice v České Lípě bude mít nový systém komunikace mezi pacienty a personálem

Po celkovém zateplení připravuje českolipská nemocnice modernizaci části vybavení operačních sálů. Kromě toho staré postele pro nemocné nahradí sto nových polohovacích lůžek. A pacienti na lůžku se dočkají i nového komunikačního systému mezi nimi a personálem. Na některých odděleních už sice funguje, ale stále jsou oddělení, kde si pacient může na sestru maximálně zazvonit.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Českolipská nemocnice

Českolipská nemocnice | Foto: Tomáš Mařas | Zdroj: Český rozhlas

„Je možnost jenom přivolat sestru. Na staré ústředně sestřička vidí, že jí svítí světýlko z určitého pokoje, ale nemůže se s pacientem spojit. Tudíž tam musí jít a neví přesně, co pacient potřebuje," vysvětluje, jak funguje zastaralá komunikace mezi pacientem a sestrou Dana Šperlíková, vedoucí fyzioterapeutka lůžkové rehabilitace českolipské nemocnice.

Takovou zastaralou komunikaci má například interní oddělení. Je to drát s malou krabičkou a červeným tlačítkem na konci. Pacient ji má u lůžka a v případě potřeby si přivolá sestru.

Přehrát

00:00 / 00:00

Lůžková oddělení českolipské nemocnice budou mít moderní komunikační systém mezi pacienty a personálem. Reportáž Tomáše Mařase

„Ta rekonstrukce komunikačního systému sestra-pacient je dlouhodobě plánovaná a nutná. Když se stěhovala LDN z Nového Boru sem do nemocnice, tak se rekonstruoval i tento systém, protože je často servisovaný, poruchový, zastaralý a nemoderní. Neodpovídá standardům dnešní doby."

Nový systém vypadá jako domovní telefon. Na sluchátku je několik tlačítek, na jednom z nich i ikona zdravotní sestry. K ovládání není třeba znát manuál. Je to intuitivní a jednoduché.

„Výhodou je i to, že se zaznamenává do ústředny čas hovoru i to, z kterého terminálu se volalo. To je pro potřeby nějakého dalšího vyhodnocení."

Systém bude dobudován do příštího léta

Systém nabízí pacientům také možnost poslechu rozhlasové stanice. Mezi tlačítky je i jedno s ikonou šálku s nápojem.

„To znamená, že pacient chce třeba nalít čaj nebo přinést tekutiny, ale nepoužíváme to, nemáme to ani nastavené na displeji. Je to na sluchátku takto standardně dané," doplňuje staniční sestra lůžkové rehabilitace Kateřina Bažilová.

Pacienti zvyklí na starý systém pouze zvoní a nečekají na to, až se jim někdo ve sluchátku ozve. Samotná ústředna vypadá jako běžný telefon s displejem.

„Sestřičky vidí, který pacient je volá, a můžou s ním rovnou komunikovat a zjistit, co potřebuje. Je zde i možnost nouzového volání z koupelen nebo toalet."

Veškerá lůžková oddělení českolipské nemocnice by měla mít nový systém komunikace hotový do léta příštího roku.

Tomáš Mařas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme