Trasa pražského metra D se bude stavět v nejlevnější variantě

Praha bude pokračovat v přípravě nové trasy metra D do Písnice. Na rozdíl od původních plánů bude ale nové metro technologicky podobné jako současné trasy. Výstavba i provoz by se tím mohly o několik miliard zlevnit. Rozhodla o tom dnes rada hlavního města.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Eskalátor, pojízdné schody, metro Praha

Eskalátor, pojízdné schody, metro Praha | Foto: Eva Odstrčilová

Nová trasa bude pouhou odbočkou trasy C z Pankráce přes Krč a Novodvorskou do Písnice.

Taková výstavba přijde na 25 miliard korun, a to je o 10 miliard méně než původní varianta.

Původní záměr bylo postavit trasu s použitím nejmodernějších technologií - vlaky bez řidičů, prosklené bezpečnostní stěny na nástupištích, velkoryse řešené stanice.

To v nejlevnější variantě není. Výhodou ale je, že ve stanici Pankrác nebudou muset lidé přestupovat. Vlak totiž pojede rovnou na novou trasu.

Mezi nevýhody pak patří delší, respektive nepravidelné intervaly spojů. A to konkrétně na trase C ve špičce v úseku Pankrác - Háje a Holešovice - Letňany.

Trasa D v levnější variantě navíc není alternativou pro trasu C, pokud by se přistoupilo k opravě a tedy uzavření Nuselského mostu. Bude totiž končit na Pankráci, místo zvažovaného napojení na trasu A na Náměstí Míru.

„Podle průzkumu, který jsme dělali v rámci nového pražského integrovaného dopravního systému, je poptávka po trase metra jižním směrem jednoznačná. Většina jižního segmentu Prahy je v současné době obsluhována autobusy. Větev pražského metra zde jednoznačně chybí,“ říká Ladislav Bína z dopravní fakulty ČVUT.

Varianty trasy metra D | Foto: ČTK

Tereza Janouškovcová Bartůňková, Nikola Bojčev, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme