Trasa pražského metra D se bude stavět v nejlevnější variantě

Praha bude pokračovat v přípravě nové trasy metra D do Písnice. Na rozdíl od původních plánů bude ale nové metro technologicky podobné jako současné trasy. Výstavba i provoz by se tím mohly o několik miliard zlevnit. Rozhodla o tom dnes rada hlavního města.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Eskalátor, pojízdné schody, metro Praha | Foto: Eva Odstrčilová

Nová trasa bude pouhou odbočkou trasy C z Pankráce přes Krč a Novodvorskou do Písnice.

Taková výstavba přijde na 25 miliard korun, a to je o 10 miliard méně než původní varianta.

Původní záměr bylo postavit trasu s použitím nejmodernějších technologií - vlaky bez řidičů, prosklené bezpečnostní stěny na nástupištích, velkoryse řešené stanice.

To v nejlevnější variantě není. Výhodou ale je, že ve stanici Pankrác nebudou muset lidé přestupovat. Vlak totiž pojede rovnou na novou trasu.

Mezi nevýhody pak patří delší, respektive nepravidelné intervaly spojů. A to konkrétně na trase C ve špičce v úseku Pankrác - Háje a Holešovice - Letňany.

Trasa D v levnější variantě navíc není alternativou pro trasu C, pokud by se přistoupilo k opravě a tedy uzavření Nuselského mostu. Bude totiž končit na Pankráci, místo zvažovaného napojení na trasu A na Náměstí Míru.

„Podle průzkumu, který jsme dělali v rámci nového pražského integrovaného dopravního systému, je poptávka po trase metra jižním směrem jednoznačná. Většina jižního segmentu Prahy je v současné době obsluhována autobusy. Větev pražského metra zde jednoznačně chybí,“ říká Ladislav Bína z dopravní fakulty ČVUT.

Varianty trasy metra D | Foto: ČTK

Tereza Bartůňková, Nikola Bojčev, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme