O úseku D8 přes České středohoří se stále diskutuje

Už v roce 2006 by se měli na hraničním mostě setkat čeští stavitelé dálnice D8 s německými kolegy. Toto datum ale neplatí o dostavbě úseku, který povede přes České středohoří. O tom budou příští týden rozhodovat zastupitelé Ústeckého kraje.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba dálnice | Foto: Česká televize

Mají volit mezi dvěma variantami. Tou původní - se dvěma tunely, kterou prosazuje už řadu let Ředitelství silnic a dálnic - a novou s jedním tříkilometrovým tunelem podle návrhů ekologických aktivistů. Obě verze dnes porovnávali v Ústí nad Labem zástupci Ředitelství silnic a dálnic.

Podle studií Ředitelství silnic a dálnic, které předložilo krajským zastupitelům, je varianta s tříkilometrovým tunelem Kubačka ekologicky náročnější, protože odvětrávání, osvětlení a zabezpečení tunelu by vyžadovalo zvýšenou spotřebu energie a tám pádem i vyšší náklady. Stavba by se podle šéfa firmy Petra Laušmana prodražila o 2 miliardy.

Výstavba tunelu by znamenala i změny v územním plánu kraje a novou projektovou dokumentaci, a to znamená zdržení o pět let.

Podle průzkumu veřejného mínění se v upřednostnění jedné z variant lidé rozdělili do dvou stejně velkých skupin, avšak společnou prioritou je urychlené dokončení dálnice.

Věra Pfeifferová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme