Z nabídky levného čištění koberců je předváděcí akce. 'Šlo o normálního šmejda,' uvedl vnuk oslovené seniorky

Takzvaní šmejdi mění taktiku a pod záminkou se snaží dostat do domácností, aby mohli nabídnout čistící přístroje za tisíce korun. Z nabídky na vyčištění koberce u vás doma se stane předváděcí akce firmy, zjistil Radiožurnál. Postupuje tak třeba společnost, která se představuje jako Maxiúklid. Porušuje tak podmínky podomního prodeje.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dříve tzv. šmejdi pořádali výjezdní akce hlavně pro důchodce, kde jim nabízeli předražené zboží. Nyní zkouší jiné taktiky. (ilustrační foto) | Zdroj: Český rozhlas

Čtyřiasedmdesátiletá Marie je v důchodu už devátým rokem a žije v Praze. Před obchodníky s nekalými praktikami je na pozoru. Na začátku února ji ale doma zazvonil telefon, volající se představil jako pracovník služby Maxiúklid, která nabízí čištění koberců a mytí oken v pražských Malešicích a Strašnicích za výhodné ceny.

'Neotevřít a volat policii.' Každá šestá radnice v Česku reguluje podomní prodej

Číst článek

„Tak jsem řekla ano a položila telefon. Volající mi v úterý řekl, že přijde ve čtvrtek. Pak mě napadlo, že vlastně nevím, proč se firmy takto doptávají po lidech,“ popsala důchodkyně Radiožurnálu.

Paní Marie tak začala mít strach. Bála se, aby nešlo o lidi, kteří si přijdou třeba jen obhlédnout její byt, proto se svěřila svému vnukovi. Ten poprosil o pomoc souseda, který pracuje na policii.

'Normální šmejdi'

„Soused, který je policista, přijel na místo s kolegou. Člověka, který měl dělat úklid, si prověřili a zjistili, že v podstatě žádný úklid nedělá a že se jedná o normálního 'šmejda', který se snaží dostat k někomu do bytu a něco mu vnutit,“ vypráví vnuk paní Marie Martin, co se dělo poté, když pracovník Maxiúklidu dorazil na smluvenou adresu.

'Ahoj babi, víš, kdo volá?' Seniorka předala neznámému muži své celoživotní úspory

Číst článek

Na společnost Maxiúklid eviduje stížnosti i spotřebitelské centrum dTest, jak potvrdil jeho právník Lukáš Zelený. „Firma se snaží pod záminkou vetřít k seniorům domů a pak jim prezentovat velmi předražené zboží,“ vysvětlil taktiku.

S prodejcem Lubošem Petrem pracujícím pro společnost, která vlastně jen uvádí název Maxiúklid, ale ve skutečnosti se jmenuje Maximled, se spojil i Radiožurnál. Odpověděl, že nabízí pouze úklidové služby, nabídku zboží lidem v domácnostech odmítá.

„Děláme ukázky parního čistění a klasické úklidy,“ řekl Petr a zavěsil.

Prodeje různých spotřebičů se v poslední době přesouvají z předváděcích akcí nejen na internet a k nabídkám po telefonu, ale i k prodeji v domácnostech. Podle České obchodní inspekce ale v případě Maximledu nejde o předváděcí akci, ale o porušení zákazu podomního prodeje.

Barbora Benešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme