Evropský parlament chce nalákat voliče k účasti v červnových volbách
Evropský parlament chce přimět voliče k hlasování v evropských volbách. Ty se v členských státech Unie uskuteční mezi 4. a 7. červnem. Zástupci europoslanců představili hlavní rysy kampaně, která má zvýšit účast Evropanů ve volbách. Propagace má stát 18 milionů eur. Tedy v přepočtu 5 eurocentů na jednoho voliče.
Patnáct tisíc billboardů, informační brožury na nádražích, letáky v dopravních prostředcích. K tomu rozhlasové a televizní spoty vysílané od konce dubna ve všech členských státech Evropské unie.
To jsou jen některé prvky kampaně, kterou chce Evropský parlament přesvědčit voliče, že instituce s více než 700 poslanci a dvěma sídly v Bruselu a Štrasburku je pro ně životně důležitá, a stojí za to se tedy voleb zúčastnit.
"Každý má možnost volby. Je to na vás," to je hlavní motto kampaně, které představila místopředsedkyně parlamentu za německé sociální demokraty Mechtild Rotheová.
Evropský parlament se zvláště v nových členských zemích potýká s nezájmem obyvatel. V Česku se před 5 lety voleb europoslanců zúčastnilo 28 procent voličů. Na Slovensku dokonce jen sedmnáct procent.