Poláci chtějí omezit product placement v televizi

Televize v Polsku vydělávají měsíčně miliony na skryté reklamě. Takzvaný product placement, tedy reklama zboží přímo v ději pořadů, se nejčastěji uplatňuje v seriálech. Rada pro televizní vysílání ale chce tuto formu reklamy přehledně vymezit.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Polská republika

Polská republika | Foto: Emanuel Macoun

Největší polské televize vydělaly za první dva měsíce roku v přepočtu více než šest milionů korun za skrytou reklamu. V Polsku ale není oficiálně tento druh reklamy povolený. Nejčastěji se v rámci vysílání filmů a seriálů objevovaly na obrazovce nejrůznější značky aut, které používali hlavní hrdinové.

Už teď se ale připravuje v Polsku změna zákona, která zpřísní pravidla reklamním agenturám i televizím. Propagace nejrůznějšího zboží mimo klasický reklamní čas bude sice povolená, ale za jasných podmínek.


Diváci budou o skryté reklamě informováni před začátkem televizního programu a také po něm. Užití product placementu navíc bude zakázané v publicistickém, zpravodajském a dětském vysílání.

Petr Vavrouška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme