Poláci chtějí omezit product placement v televizi

Televize v Polsku vydělávají měsíčně miliony na skryté reklamě. Takzvaný product placement, tedy reklama zboží přímo v ději pořadů, se nejčastěji uplatňuje v seriálech. Rada pro televizní vysílání ale chce tuto formu reklamy přehledně vymezit.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Polská republika | Foto: Emanuel Macoun

Největší polské televize vydělaly za první dva měsíce roku v přepočtu více než šest milionů korun za skrytou reklamu. V Polsku ale není oficiálně tento druh reklamy povolený. Nejčastěji se v rámci vysílání filmů a seriálů objevovaly na obrazovce nejrůznější značky aut, které používali hlavní hrdinové.

Už teď se ale připravuje v Polsku změna zákona, která zpřísní pravidla reklamním agenturám i televizím. Propagace nejrůznějšího zboží mimo klasický reklamní čas bude sice povolená, ale za jasných podmínek.


Diváci budou o skryté reklamě informováni před začátkem televizního programu a také po něm. Užití product placementu navíc bude zakázané v publicistickém, zpravodajském a dětském vysílání.

Petr Vavrouška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme