Poláci chtějí omezit product placement v televizi
Televize v Polsku vydělávají měsíčně miliony na skryté reklamě. Takzvaný product placement, tedy reklama zboží přímo v ději pořadů, se nejčastěji uplatňuje v seriálech. Rada pro televizní vysílání ale chce tuto formu reklamy přehledně vymezit.
Největší polské televize vydělaly za první dva měsíce roku v přepočtu více než šest milionů korun za skrytou reklamu. V Polsku ale není oficiálně tento druh reklamy povolený. Nejčastěji se v rámci vysílání filmů a seriálů objevovaly na obrazovce nejrůznější značky aut, které používali hlavní hrdinové.
Už teď se ale připravuje v Polsku změna zákona, která zpřísní pravidla reklamním agenturám i televizím. Propagace nejrůznějšího zboží mimo klasický reklamní čas bude sice povolená, ale za jasných podmínek.
Diváci budou o skryté reklamě informováni před začátkem televizního programu a také po něm. Užití product placementu navíc bude zakázané v publicistickém, zpravodajském a dětském vysílání.