Polské televize se dostaly do sporu s Bruselem o limity na reklamu

Evropská komise zjistila, že mnohé televizní stanice nerespektují stanovené limity na reklamu. Té mohou podle eurosměrnic vysílat pouze 12 minut každou hodinu. Limity překračují také polské televize.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Divák před televizí

Divák před televizí | Foto: Jan Rosenauer

O televizní reklamu je v Polsku obrovský zájem. Velký trh a relativně nízké ceny vysílacího času způsobily, že inzerenti utratí 50 procent prostředků na televizní reklamu. Některé komerční stanice už musejí své klienty odmítat, i tak ale podle komise vysílají více než 12 minut reklam za hodinu, a porušují tím směrnici.

Brusel totiž do reklamy počítá i krátká oznámení o firmách, které sponzorují jednotlivé pořady. Polské soukromé i veřejnoprávní televize to za reklamu nepovažují a obrátily se na právníky. Pokud spor prohrají, budou muset objem reklamy snížit, její cena vzroste a inzerenti budou hledat prostor v jiných médiích, což nemusí být špatná zpráva. Zbude víc peněz pro internet, noviny a rozhlas, domnívají se experti na reklamní trhy.

Martin Dorazín, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme