Polské televize se dostaly do sporu s Bruselem o limity na reklamu
Evropská komise zjistila, že mnohé televizní stanice nerespektují stanovené limity na reklamu. Té mohou podle eurosměrnic vysílat pouze 12 minut každou hodinu. Limity překračují také polské televize.
O televizní reklamu je v Polsku obrovský zájem. Velký trh a relativně nízké ceny vysílacího času způsobily, že inzerenti utratí 50 procent prostředků na televizní reklamu. Některé komerční stanice už musejí své klienty odmítat, i tak ale podle komise vysílají více než 12 minut reklam za hodinu, a porušují tím směrnici.
Brusel totiž do reklamy počítá i krátká oznámení o firmách, které sponzorují jednotlivé pořady. Polské soukromé i veřejnoprávní televize to za reklamu nepovažují a obrátily se na právníky. Pokud spor prohrají, budou muset objem reklamy snížit, její cena vzroste a inzerenti budou hledat prostor v jiných médiích, což nemusí být špatná zpráva. Zbude víc peněz pro internet, noviny a rozhlas, domnívají se experti na reklamní trhy.